Článek
Architekti navrhli unikátní urbanistickou stavbu, která spojí vysokorychlostní vlaky, místní vlaky a dálnice. Jejich projekt se skládá z 225 metrů dlouhého mostu pro pěší, stanice a také parku, který bude stanici obklopovat.
"Navrhli jsme symbol budoucího vývoje, kterým město v současné době prochází. Ten se vyznačuje inovací, průkopnickým duchem a odvahou. Tento vývoj se odrazí a zhmotní v most a okolní park i dálnici, které kromě toho, že se stanou dopravní křižovatkou regionu, budou také výrazným mezníkem pro oblast a symbolem pro Dánsko, které usiluje o udržitelnou budoucnost," uvedl Dan Stubbergaard, zakladatel a kreativní ředitel COBE.
Hlavním prvkem návrhu je most kombinující nejvytíženější dánskou dálnici se stávající místní železniční tratí a plánovanou železniční tratí pro vysokorychlostní vlaky.
Most se má stát novou bránou do Kodaně, skrz kterou má denně projít přes 90 tisíc lidí. Stanice se stane součástí každodenního života mnoha lidí. Podle odhadů jich má být zhruba osm tisíc.
Severní strana stavby bude otevřená do okolí a má nabídnout panoramatické výhledy.
„Køge North Station je z architektonického i inženýrského hlediska velmi unikátní projekt, který má nabídnout i klidné prostory podporující radost z cestování,” uvedl Steen Savery Trojaborg, partner a šéf společnosti Dissing + Weitling.
Interiér má vzniknout z přírodních a hřejivých materiálů. Lavicím budou dominovat dřevěné lamely a polstrování. Z vnější strany bude most pro pěší pokryt perforovanými ocelovými plechy.
Most má být postaven v relativně krátkém časovém období během zimy 2016/2017. Proto vznikne z montovaných ocelových jednotek. Køge North Station by měla být dokončena v roce 2018.