Hlavní obsah

Design severní stanice Køge dopravní tepnu nezapře ani svým tvarem

Novinky, tnk

Vítězem budoucí realizace severní stanice Køge v Dánsku budou společnosti COBE, Dissing + Weitling a Cowi. Zakázku získaly v konkurenci čtyř mezinárodních týmů. Společně vytvoří velkolepou futuristickou stanici, která se stane dopravní tepnou celé Kodaně.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi (4x)

Severní stanici Køge postaví studia COBE, Dissing+Weitling a Cowi.

Článek

Architekti navrhli unikátní urbanistickou stavbu, která spojí vysokorychlostní vlaky, místní vlaky a dálnice. Jejich projekt se skládá z 225 metrů dlouhého mostu pro pěší, stanice a také parku, který bude stanici obklopovat.

"Navrhli jsme symbol budoucího vývoje, kterým město v současné době prochází. Ten se vyznačuje inovací, průkopnickým duchem a odvahou. Tento vývoj se odrazí a zhmotní v most a okolní park i dálnici, které kromě toho, že se stanou dopravní křižovatkou regionu, budou také výrazným mezníkem pro oblast a symbolem pro Dánsko, které usiluje o udržitelnou budoucnost," uvedl Dan Stubbergaard, zakladatel a kreativní ředitel COBE.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Stanice se má stát dopravní křižovatkou.

Hlavním prvkem návrhu je most kombinující nejvytíženější dánskou dálnici se stávající místní železniční tratí a plánovanou železniční tratí pro vysokorychlostní vlaky.

Most se má stát novou bránou do Kodaně, skrz kterou má denně projít přes 90 tisíc lidí. Stanice se stane součástí každodenního života mnoha lidí. Podle odhadů jich má být zhruba osm tisíc.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Stanice by měla nabídnout i prostory pro odpočinek a čekání na dopravu.

Severní strana stavby bude otevřená do okolí a má nabídnout panoramatické výhledy.

„Køge North Station je z architektonického i inženýrského hlediska velmi unikátní projekt, který má nabídnout i klidné prostory podporující radost z cestování,” uvedl Steen Savery Trojaborg, partner a šéf společnosti Dissing + Weitling.

Foto: COBE, Dissing+Weitling, Cowi

Architekti chtějí cestujícím nabídnout i výhledy do okolí.

Interiér má vzniknout z přírodních a hřejivých materiálů. Lavicím budou dominovat dřevěné lamely a polstrování. Z vnější strany bude most pro pěší pokryt perforovanými ocelovými plechy.

Most má být postaven v relativně krátkém časovém období během zimy 2016/2017. Proto vznikne z montovaných ocelových jednotek. Køge North Station by měla být dokončena v roce 2018.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám