Článek
Češi se stávají velkými fandy pikniků. „Je znát, že pandemie změnila způsob trávení volného času a lidé více využívají možností pobytu na čerstvém vzduchu. Z dat průzkumu* Seznam.cz Výzkumníka vyplývá, že 59 % Čechů se účastní pikniků, čtvrtina z nich pak v letní sezoně dokonce i několikrát měsíčně,” říká Darek Pikálek, uživatelský a marketingový výzkumník Seznam.cz.
Pikniky jsou podle něj populární jak mezi lidmi z malých obcí, tak i mezi obyvateli velkých měst. Průměrně dotázaní, kteří si na piknik loni něco koupili, za vybavení utrácejí ročně okolo 1300 Kč.
„V současné době zaznamenáváme trend nákupu kvalitnějších piknikových košů s bohatší výbavou. Zákazníci preferují nejen funkčnost, ale i vzhled. Rádi se vybaví košem i dekou ve stejném designu,” říká David Kysela ze společnosti provozující e-shop PicnicTime.cz.
Už tradičně je podle něj také poptávka po praktických piknikových batozích, se kterými chodí lidé do přírody na delší výlety.
Trend zájmu je patrný i na nákupním rádci Zboží.cz. „Evidujeme zájem o speciální piknikové koše. Trendem jsou zejména proutěné retro kousky. Stále oblíbenější jsou i piknikové batohy, které ocení zejména ti, kdo chtějí spojit piknik s turistikou,” říká Jan Kriegel, manažer nákupního rádce a srovnávače Zboží.cz.
Trendem v oblasti pikniků je aktuálně přírodní boho styl. S ním dobře ladí jednorázové nádobí s motivy rostlin a květin. Prim hrají i dřevěné jednorázové příbory.
*Průzkum proběhl formou online dotazování uživatelů Seznamu prostřednictvím Seznam.cz Výzkumníka v době 26. 4. – 6. 5. 2021 (N=955, 15+). Data jsou reprezentativní a byla vážena na základě pohlaví, věku a vzdělání.
Může se vám hodit na Zboží.cz:
Napište nám
Postavili jste nový dům, rekonstruovali byt anebo máte hezky zařízenou zahradu a rádi byste se ostatním čtenářům pochlubili a inspirovali je?
Napište nám do redakce na adresu bydleni@novinky.cz, připojte pár průvodních vět a několik snímků vašeho díla.