Článek
Autorské duo Věra a Vladimír Machoninovi je podepsané pod stavbami, jako je OD Kotva, komplex hotelu Thermal v Karlových Varech, velvyslanectví v Berlíně nebo Dům bytové kultury (DBK) v Praze. Jejich vlastní vila dokazuje, že styl, který těmto stavbám vtiskli, sami osobně vyznávali.
Jižní svahy Strahova byly kdysi viničními oblastmi. Dodnes to připomínají aspoň některé zbylé usedlosti. Až teprve 20. století do této oblasti přineslo souvislejší zástavbu rodinnými vilami či vilami činžovními. Domy, které jsou jednotlivě rozložené v zahradách, nabízejí poměrně pestrou přehlídku stylů.
Do druhé poloviny století zbylo jen několik volných parcel, většinou obtížně zastavitelných kvůli příliš strmému svahu. Výrazněji se v této oblasti začalo opět stavět až v polovině sedmdesátých let, kdy se prosadily terasové domy, nebo když byly zavedeny inženýrské sítě i k pozemkům v nižších částech.
Stavba vznikla na skrytém a nenápadném místě
Tehdy tu také vznikla vila architektů, kteří patřili k nejvýznamnějším tvůrcům své doby. Svůj dům si architektonický pár postavil na místě relativně skrytém, nenápadném, v zákrutu ulice Na Hřebenkách, nedaleko oblíbeného přírodního pramene a nad počátkem vyhlídkové cesty, která prochází Petřínem a vede až k Strahovskému klášteru.
Stavba je vysoko posazená, aby co nejméně vstupovala do kontaktu s kolemjdoucími. Nabízí vlastní uzavřený prostor, který nezasahuje do veřejného rekreačního prostoru.
Sevřená stavba působí jako ucelená kostka s „rezavým“ pláštěm, který je téměř poznávacím znamením autorů. Jen z nejvyšší úrovně má kostka trhlinu a je i v siluetě dramatičtější, protože tu má vysoké zkosené střechy - je komornější, útulnější i rozmanitější.
Architektonický výraz v této části udává rezavý kov, odraz oblohy i barva okenních rámů a keramické obklady meziokenních sloupků.
Vila vyjadřuje architektonickou zkušenost svých majitelů. Jen škoda, že její uzavřená osobitost byla na počátku devadesátých let narušena, když se mezi ni a ulici vklínil architektonicky agresivní terasovitý penzion.