Hlavní obsah

Stavební projekty na Pankráci počítají s parkováním 18 tisíc aut

Právo, Karolina Kudynová
PRAHA

Pankrácká pláň zažívá stavební boom. Vznikají tady nové kancelářské budovy, u kterých samozřejmě nechybějí parkovací místa. Podle některých zdrojů by jich po úplné dostavbě pláně mělo být téměř osmnáct tisíc. Místní se proto obávají, že se už tak špatná dopravní situace a hluk ještě zhorší.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Po dokončení všech budov má na Pankráci vzniknout až 18 tisíc nových parkovacích míst.

Článek

Čtvrtá městská část i proto nechala vypracovat u Ústavu dopravního inženýrství (ÚDI) studii, která vypočítává, jaký bude nárůst automobilové dopravy na Pankrácké pláni v okolí administrativní budovy BB centrum, která stojí u křižovatky ulic Vyskočilova a Michelská.

Její závěry jsou překvapivé. Výsledky podle místostarosty čtvrté městské části Martina Hudce ukazují, že tisíce nových aut na Pankráci, která budou do podzemních parkovišť jezdit, dopravní prostupnost nijak výrazně neovlivní. Ulice prý nápor aut zvládnou. Přitom denně tudy má podle čísel ÚDI projet až 36 tisíc aut v jednom směru.

Problémy způsobí dojíždějící

Problémy mají ale podle studie Pražané očekávat odjinud. „Do roku 2012 je třeba počítat s obrovským nárůstem aut, která k nám směřují ze satelitních měst kolem Prahy a Středočeského kraje,“ řekl Právu Hudec. „Doprava se zvedne v některých místech až na trojnásobek současného stavu,“ upozornil.

Bydlení za Prahou a každodenní dojíždění do metropole za prací je čím dál obvyklejší. „Už nyní není magistrála schopna projíždějící auta pojmout. Doprava se tak přesouvá do ostatních ulic Prahy 4,“ říká Hudec. Největší nápor se očekává na křižovatce ulic Vyskočilova a Michelská, kde nárůst dopravy dojde na hranici její únosnosti.

.: Pankrácká pláň nabídne pracovní příležitosti a nová parkovací místa. foto: Právo/Jaroslav Prchal

Dopravní expert Stanislav Huml ale nesouhlasí, že by se doprava v místě nezměnila: „Další auta do oblasti nová výstavba určitě přivede. Pokud na Pankrác budou lidé jezdit za prací, dopravu to velmi pravděpodobně zahustí,“ říká.

"Ale komunikační síť je tam dobrá, někde mají silnice v obou směrech až šest pruhů, proto by to nemusel být velký problém. Dá se ale předpokládat, že se ještě více zatíží magistrála,“ doplnil Huml.

Pražský okruh moc nepomůže

Ulevit centru od aut má pomoci především probíhající výstavba pražského okruhu. Podle některých dopravních expertů ale okruh dramatickou dopravní situaci v centru v okolí magistrály, a především na nejvytíženější křižovatce s Anglickou a Žitnou ulicí, nevyřeší.

Auta, která přejíždějí z pravého břehu Vltavy na levý, nemohou jet jinudy. Praha 2 proto usiluje o zklidnění komunikace, aby desetitisíce obyvatel v ulicích Legerova a Sokolská chránila před hlukem a emisemi.

Ústav dopravního inženýrství ve studii navrhl zúžení o jeden pruh, vybudování semaforu na křižovatce Legerovy a Lublaňské a obousměrný provoz v ulici Boženy Němcové na okraji Nuselského mostu.

Tomu se ale brání Praha 4. Nechce řešit problém Prahy 2 na svůj úkor. Obává se, že by se kolony aut přesunuly právě tam. „Navrhujeme dočasné řešení, které prokáže, že varianta navrhovaná Prahou 2 nebude na úkor obyvatel Prahy 4,“ uvedl Hudec. Pražský radní pro dopravu Radovan Šteiner (ODS) je zklidnění magistrály ještě před rokem 2012 nakloněn, čeká ale, jak se městské části mezi sebou domluví.

Související články

O Rohanský ostrov bojují tři investoři

Město učinilo další krok k tomu, aby se mohly měnit Rohanský ostrov a Maniny v moderní městské centrum navazující na historický střed města. Radní včera...

Výběr článků

Načítám