Článek
Projekt je v současné době ve fázi posuzování vlivu na životní prostředí. Pokud půjde vše podle plánu, územní rozhodnutí by Ředitelství vodních cest mohlo získat letos na podzim. Stavbu by poté zahájilo v roce 2012. Součástí projektu je i přemostění pro silnici třetí třídy Otrokovice - Bělov.
Komora umožní proplouvání turistických plavidel a malých osobních lodí. "Výstavba umožní napojení turistického centra Kroměříže na atraktivní rekreační vodní cestu a rozšíření využití turistického potenciálu celého území ležícího podél Baťova kanálu a řeky Moravy," uvedl Bukovský.
Unikátní vodní cesta vloni zaznamenala rekordní zájem turistů. Navštívilo ji přes 65 000 lidí. Stejně jako v předchozích letech i loni rostl počet návštěvníků, kteří zde trávili více dní na obytných lodích.
Baťův kanál sloužil dříve k přepravě lignitu z Jižní Moravy do Baťových závodů. Obnovený je nyní v celé své původní délce. Kromě prodloužení do Kroměříže se připravuje i prodloužení do Hodonína.