Článek
Typickým zákazníkem jsou podle kanceláře M Reality manželé mezi 30 a 45 lety s dětmi, kteří už mají své bydlení a jsou finančně zabezpečení.
Největší zájem je na jaře a na podzim
„Největší nákupy chat a chalup jsou tradičně v jarním období, kdy poptávající chtějí mít svou chatu na léto, a v podzimním období, kdy kupující chce mít chatu na zimu. Jednoznačně vedou nemovitosti k celoročnímu obývání. Co se týče lokalit, tradičně drží prim Krkonoše a Šumava, do popředí zájmu se dere také Vysočina, která nabírá na atraktivitě mílovými kroky. V závěsu stojí Beskydy a Jeseníky,“ uvedl Miroslav Jonáš, spolumajitel realitní kanceláře M Reality.
Krize ceny nezasáhla
Rekreačních nemovitostí se propad cen během realitní krize nijak výrazně nedotkl. Ceny skutečně realizovaných obchodů zůstaly stabilní, inzertní nabídkové ceny jsou zhruba o pětinu vyšší. Kupující mají nyní mnohem širší výběr než dříve a s koupí nespěchají. Na druhou stranu lukrativní nemovitosti jsou podle Jonáše okamžitě pryč, často se ani nedostanou do veřejné nabídky. Jen interní databáze poptávajících M Reality zahrnuje tisíce lidí.
Odborná rada se vyplatí
„Při nákupu rekreační nemovitosti je praktické mít s sebou odborníka – nejen kvůli cenám, ale také kvůli mnohdy komplikovaným majetkovým vztahům. Chaty a chalupy jsou totiž často předmětem dědictví a podmínkou prodeje je souhlas všech vlastníků,“ upozornil Miroslav Jonáš.