Článek
„Není aktuálně v takové kondici, aby unesl vozidla do 22, variantně 25 tun,“ poznamenal Dont s tím, že práce mají trvat rok, do příštího léta. Pak by se zhruba polovina z tisíců kamiónů přemístila sem.
Spořilovští jsou k navrženým opatřením kritičtí, podle nich nejsou adekvátní zdravotní situaci. „Mluví se tu o plynové komoře, ohrožení života a oni přijdou s částečným řešením. To nejde,“ reagovala pro Právo Jana Růžičková za sdružení SOS Spořilov. I lékařské zprávy potvrzují prudký nárůst kardiovaskulárních chorob v místě, problém imisí se u nás prý příliš bagatelizuje. Podle Růžičkové není třeba řešit jen hluk, ale právě především imise.
„Chytli jsme všechny kamióny ze středních Čech a z Jižní spojky,“ upozornila Růžičková. Přes sídliště kamióny jezdí přes den, v noci je Praha odklonila na Jižní spojku.
Růžičková nerozumí tomu, proč kamióny smějí jet přes Spořilov a proč je jim to zakázáno přes Chuchli, Braník, Barrandov či Říčany. SOS Spořilov se obrátilo i na ombudsmana Pavla Varvařovského. Praha hrozila jednostranným zákazem vjezdu kamiónů, ten by podle Donta mohl přijít, pokud navržená opatření Spořilovu nepomohou.
„V tuto chvíli infrastruktura není připravená na to, abychom mohli takový zákaz realizovat,“ řekl Dont s tím, že pro kamióny ani není dost odstavných parkovišť. A nápad vozit kamióny po železnici kamsi zapadl.
Mluví se tu o plynové komoře a oni přijdou s částečným řešením.
Spořilovský problém vznikl kvůli tomu, že Pražský okruh je hotov jen na západě a jihu metropole a ne na jejím východě a severu. Svoboda opět označil za prioritu část mezi D 1 a Běchovicemi. Tzv. stavbu 511 se však městu přes účinný odpor místních a verdikty soudů nepodařilo prosadit. Ministerstvo na stavbu nemá peníze, Praha však jinou trasu nepromýšlí, ačkoli by mohla být levnější a vést mimo sídla, namísto toho, aby se stáčela do města.