Článek
Stavba nového tunelu pro pěší pod kolejemi startuje v těchto dnech. Budování předchází demolice bývalých stavebnin.
Městu se dlouho nepodařilo ruinu vykoupit, a proto se obyvatelé podzemní spojnice zatím nedočkali a přecházeli železnici. Někdy přebíhali, i když byly závory už dole. Se správcem konkurzní podstaty se metropole dohodla až loni. Za objekt vydala přibližně 17 miliónů korun.
„Podchod dává víc možností, jak se dostat na druhou stranu. Když lidé půjdou rovnou z metra, využijí podchod, když půjdou z tramvaje, asi přejdou koleje,“ odhaduje František Polák, mluvčí společnosti Metrostav, která jej staví v rámci tunelového komplexu pro auta Blanka. Sloužit by měl od letošního října.
Část z něho už je hotová, připomněl Polák, a tak práce nebudou doprovázet žádné výluky vlaků.
Původní, provizorní a úzký podchod sloužil od roku 1978.