Hlavní obsah

Praha zvažuje prodej pozemků na Florenci

Právo, Petr Janiš

Hlavní město zkoumá, kde získat zdroje, aby nahradilo možné výpadky v rozpočtu a nemuselo se dále zadlužovat. V úvahu připadají některé vestibuly stanic metra, a to včetně Florence.

Foto: Petr Janiš, Právo

Stanice metra Florenc včera. Jaká bude dnes? A jaká zítra?

Článek

Letos se však prodávat ještě nebudou, řekla Právu pražská radní Aleksandra Udženija (ODS). Podle jednání výboru zastupitelstva by mělo jít o pozemky přímo nad východem z metra směrem do stanice Sokolovská.

„Je to neutěšené území, ale tak zásadní, takže je důležité, aby bylo pro občany,“ řekla Právu Udženija.

ČRo Radiožurnál upozornil, že o Florenc má zájem společnost Billa Reality, která zde má samoobsluhu. Právu to však nepotvrdil ani manažer společnosti Jaroslav Leskovec, ani Petr Daniel, který vede expanzi Billy v Česku. „Zatím nic nekupujeme, naše prodejna, kde byla dříve Delvita, prostě na Florenci stojí,“ uvedl Daniel.

S investory se zatím nejedná

Radní s žádnými investory nejedná a jednat nebude, dokud si město neujasní, co má s Florencí být. Udženija řekla, že se pozemky na Florenci také vůbec prodávat nemusejí, pokud na tom nebude shoda odborů magistrátu a okolních radnic včetně Prahy 8.

Záležet bude také na názoru dopravního podniku, jemuž podle informací Práva patří prostory stanice a výduchy z metra. Kolik peněz město získá v případě prodeje, zatím není jasné, podle cenové mapy by mělo jít o stamilióny korun. Místo mezi Karlínem a centrem metropole, je mimořádně frekventované. S dvěma linkami metra se tu kříží městské i meziměstské autobusy.

Pražský dopravní podnik jedná podle ČTK o prodeji vestibulů ve stanicích metra Českomoravská, Vysočanská a Kačerov. Zájem o ně mají společnosti Crescon a Asset bloom. Podnik se zájemci podle své mluvčí Ilony Vysoudilové podepsal memorandum, následně by mohla být uzavřena kupní smlouva. Cena, za kterou by podnik mohl vestibuly prodat, podle Vysoudilové zatím není známa.

Město prodává letos pozemky v sedmi lokatitách

Ve vestibulech by měly vyrůst nové obchody a služby, stanice by se podle Vysoudilové měla propojit s okolím.

„Tento projekt přinese dopravnímu podniku především úsporu v nákladech na úklid stanic, údržbu, opravy nebo další investice spojené s obnovou stanic,“ uvedla mluvčí. Novou tvář by mohly získat i další stanice, dříve se mluvilo i o metru Háje, kde soukromý investor plánoval snad 150 metrů vysoký mrakodrap.

Letos město plánuje prodat pozemky v sedmi lokalitách mimo centrum a mohly by mu vynést asi 640 miliónů korun. Zda to bude opravdu tolik, mají ukázat nové znalecké posudky.

Florenc a pozemky u autobusového nádraží souvisí s územím nádraží Masarykova. Ty nechal zdejší investor, společnost Masaryk Station Development, zatím vyčistit od tržnic a dřevěných staveb. Na pozemky se však zatím váže stavební uzávěra.

Související témata:

Související články

Přestavba nádraží Vyšehrad je opět ve hře

Stavební odbor výstavby pražského magistrátu na konci července zrušil rozhodnutí úřadu Prahy 2 z loňského prosince, který zamítl projekt rekonstrukce nádraží...

Metro na Veleslavíně přitahuje developery

Nejen chystaná stavba autobusového terminálu s parkovištěm pro 600 aut u veleslavínského nádraží poznamenává současnou podobu tohoto koutu Prahy 6. V pondělí...

Výběr článků

Načítám