Hlavní obsah

Nová pěší zóna na Strossmayerově náměstí

Právo, Petr Blahuš
PRAHA

Ten, kdo tady byl naposledy před rokem, bude překvapen. Strossmayerovo náměstí, kdysi rušná dopravní křižovatka plná aut, autobusů i tramvají, se změnila v klidnou pěší zónu. Poslední úpravy zejména zeleně v okolí kostela sv. Antonína byly dokončeny tento týden.

Foto: Dana Kysučanová, Novinky

Nová podoba Strossmayerova náměstí

Článek

Ještě před vysázením nových okrasných dřevin, trvalek a 18 nových stromů bylo nutné odstranit starý a poškozený porost, který ničili hlavně bezdomovci a narkomani. „Zarostlé okolí kostela jim poskytovalo nežádoucí zázemí,“ sdělil mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.

Jak uvedl místostarosta Prahy 7 Josef Neuberg, kromě těchto terénních úprav kolem nového parčíku pod kostelem bylo zároveň postaveno nízké oplocení, které má zamezit přístupu psů. „V parčíku jsme vybudovali nové cesty, byly zde umístěny nové lavičky, pítko a odpadkové koše. Záhony budou kropeny automatickou závlahou,“ sdělil Neuberg.

Náklady přesáhly deset miliónů korun

Podle starosty Prahy 7 Marka Ječménka (ODS) se jen náklady na tyto práce v okolí kostela sv. Antonína vyšplhaly na více než 10 miliónů korun. „Pět miliónů poskytl magistrát formou dotace. Práce trvaly zhruba tři měsíce,“ řekl Ječmének s tím, že změny doznala i část ulice Janovského.

„Úpravy okolí kostela představují završení procesu proměny centrální části Prahy 7 kolem Strossmayerova náměstí. Jsem rád, že se nám vše podařilo zrealizovat v průběhu jednoho roku a že nyní díky tomu sedmý městský obvod disponuje skutečně příjemným a atraktivním centrem,“ uvedl Ječmének.

Centrum Letné se proměnilo

Kompletně zrekonstruovány byly chodníky a obrubníky, aby navazovaly na nově vybudovanou pěší zónu na Strossmayerově náměstí. „Ta byla vybudována koncem loňského roku. Na tyto práce jsme v první polovině letošního roku navázali rekonstrukcí spodní části třídy Milady Horákové a zásadní proměnu letos podstoupilo také Řezáčovo náměstí,“ shrnul změny v centru Letné Ječmének.

Rekonstrukční práce v Praze 7 zahájila radnice už na podzim roku 2007. Jejím cílem bylo nejen opravit a zkvalitnit infrastrukturu, ale také zklidnit neúměrně hustý automobilový provoz. Celkové náklady dosáhly částky 72,5 miliónu korun. Magistrát přispěl necelými 48 milióny.

Související články

Výběr článků

Načítám