Hlavní obsah

Na Rohanském ostrově v Praze vyrostou byty a kanceláře

Právo, Petr Janiš

Dlouhá léta město jednalo o podobě nové zástavby na obrovské ploše Rohanského ostrova. Vítězné Konsorcium Rohan, v němž má většinu Sekyra Group, zřejmě pod vlivem ekonomické krize ustoupilo od ambiciózních plánů a radní jeho realizační studii schválili.

Článek

Přesto mají developeři v následujících 15 letech investovat do bytů a kanceláří 15 miliard korun. „Projekt se bude realizovat v etapách,“ řekl Právu výkonný ředitel Sekyra Group Leoš Anderle. Podle něho lze čekat vydání stavebního povolení na první fázi na přelomu let 2011 a 2012. Mělo by jít asi o 200 až 250 bytů a až 16 tisíc metrů čtverečních kancelářských ploch za asi 1,5 miliardy korun.

Celkem má developer na Rohanském ostrově, kudy už vede Pobřežní silnice a byl s výjimkou jednoho komína zbořen areál kdysi krásné industriální architektury Rustonovy továrny, k dispozici asi 200 tisíc čtverečních metrů. Poblíž Invalidovny má nejprve vyrůst obytný blok s obchody. Podle původních plánů se mělo na karlínském břehu Vltavy obnovit zasypané říční rameno, které by překlenuly mosty, a měl zde vzniknout velký park s lázněmi a plovárnou. „Důležité je, aby se projekt nevymkl z rukou,“ řekla Právu zastupitelka Zuzana Drhová (SZ).

Využití kancelářských budov je otázkou

Obavy, že investice je obrovská, přičemž mnoho kancelářských ploch v Praze hledá nájemce, a tudíž se vložené prostředky nemusejí vracet podle plánu, Anderle nesdílí. „Jsou to normálně ufinancovatelné projekty. A věříme, že poptávka na trhu po našem produktu bude,“ uvedl. Radní argumentují, že developer musí platit pronájem pozemků, dokud je nezastaví a nevykoupí za celkovou cenu asi 1,7 miliardy korun.

Radními potvrzenou realizační studii, tedy konkrétní a detailní budoucí podobu Rohanského ostrova, neznají opoziční zastupitelé. „Jde o tak cenné území, od začátku se ale vůbec neřeší, zda v něm bude celoměstsky významná stavba, kulturní nebo jiná. Administrativních budov si myslím, že má Praha dost,“ poznamenala Drhová.

Bydlení asi pro 1300 rodin měly doplnit školky a školy. Sdružení Asistence, které žádalo, aby součástí stavby bylo vybudování bezbariérového výtahu do stanice metra Invalidovna, patrně neuspělo.

Související témata:

Související články

Žižkovské nádraží čeká revitalizace

Městská rada na svém zasedání schválila výjimku ze stavební uzávěry na nákladovém nádraží Žižkov. Znamená to, že na části území se může stavět, a to i bez...

Nejmenší dům na světě je na prodej

Sběratelé kuriozit by měli zbystřit. K prodeji je totiž nejmenší domeček na světě. Jde o stavbu o celkové výměře 29 m2, pouhých 210 cm širokou a 14 metrů...

Výběr článků

Načítám