Hlavní obsah

Na pražském Opatově má vyrůst šest nových budov

Právo, Lucie Fialová

Nevzhledně působí vestibul stanice podzemní dráhy Opatov a ani přilehlé okolí rozhodně nevypadá líp. Soukromý investor ale plánuje, že vše promění v pulzující centrum.

Foto: archív Reflecta Development

Stanice metra by se měla proměnit stejně jako protilehlé prostranství.

Článek

Zřejmě se dnes ale najde jen málokdo, kdo by v malých obchodech v pasáži na Opatově s radostí nakupoval. Lidé musejí dávat pozor, aby se nesrazili s nějakým individuem anebo se nepíchli o použitou injekční stříkačku. Možná se ale blýská na lepší časy.

Soukromý investor plánuje víceúčelový projekt Nový Opatov, v jehož rámci se intenzivně snaží iniciovat i změnu nevzhledného zařízení metra. Záměr počítá s komplexem šesti budov směrem ke starému Opatovu, v průměru osmipatrových. V současné době probíhá posuzování vlivu stavby na životní prostředí.

„Jižní Město je monofunkční. Na sídlišti chybí občanská vybavenost. Obyvatelé nemají kam jít na večeři, oběd, neexistují pracovní příležitosti. Nový Opatov bude žít nejen ráno a večer,“ slibuje Jakub Sklenka, ředitel společnosti Reflecta Development, která nad záměrem strávila přibližně pět let.

Nové budovy nabídnou např. kanceláře, služby, prostor pro školu, bankovní domy, v přízemí a prvním patře obchody, restaurace, v úvahu přichází i business hotel, který podle manažerky společnosti Kateřiny Konečné široko daleko není. Vzniknou dvě nové komunikace propojující Chilskou se Starochodovskou a Bartůňkovou, náměstí se zelení, fontánami.

Před zahájením výstavba je podle Sklenky nutné vyřešit budoucnost tamního parkoviště P+R, o jehož rozšíření a možném přesunu uvažuje magistrát. Stěžejní je domluvit s dopravním podnikem (DP) řešení vestibulu metra, na který se dosud zapomínalo. Ovšem nájemní smlouvy se současnými provozovateli platí až do roku 2034.

Foto: Miroslav Sova

Centrální park na Opatově má zůstat

Podle představ investora by u výstupu ze stanice mohly vzniknout nové obchodní jednotky, za nezbytné považuje nová komunikační jádra, výtah pro invalidy, přeložku kolektoru, aby se do Chilské ulice mohla časem vydat tramvaj, přestavba vyřeší i nynější absenci toalet, které minulý měsíc DP uzavřel kvůli havarijnímu stavu. Budování 6,5 km kolejí od konečné tramvaje 11 na Spořilově je zatím ve stadiu zpracovávání studie.

„Tramvaj by znamenala alternativu pro spoustu lidí, když se něco stane s metrem,“ myslí si Sklenka, který před lety stál i u zrodu obchodního centra Chodov. Jižní Město podle něj zoufale potřebuje takové impulzy, aby se zútulnilo. „Jinak je to opravdu jen jedna velká noclehárna,“ konstatoval ředitel.

Starosta jedenácté části Dalibor Mlejnský (ODS) připouští, že území, kudy denně projde 34 tisíc lidí, je zanedbané a změny si zaslouží. „Lokalita byla vždy určena pro budování centra Jižního Města,“ uvedl pro Právo. Také obec považuje za nezbytné vyřešit vestibul podzemní dráhy. Že by se do nových prostor časem stěhovala jihoměstská radnice, nyní roztroušená na několika adresách, se neuvažuje, dodal.

Sklenka věří, že první dům začne sloužit v roce 2014. Přípravné práce v místě by se mohly rozběhnout na konci příštího roku, odhaduje Konečná. Několikamiliardová investice by se měla završit 2018. O vývoji projektu zájemci uslyší 23. dubna od 18 hodin v jídelně ZŠ Chodov.

Související témata:

Výběr článků

Načítám