Článek
„Je prostavěno mezi 30 až 40 % nákladů,“ uvedl Antonín Rybáček, ředitel Staveb silnic a železnic pro oblast Karlovarska, které jsou dodavatelem stavby. „Pracuje se ještě na ocelových konstrukcích na vyzdívkách vnitřních prostor. Chybí dodělat spousta věcí, jako jsou například podlahy, veškeré sítě nebo zavedení klimatizace,“ uvedl Rybáček.
Hala po dostavbě, která je naplánovaná na 20. prosince letošního roku, má především rozšířit prostory zázemí letiště pro veřejnost. „Zvětší se především prostory pro odbavení,“ uvedl zástupce ředitele karlovarského letiště Ivan Harašta, podle kterého se do nové haly přesunou odbavovací přepážky z nedávno rekonstruované původní funkcionalistické haly.
„Nyní máme k dispozici tři přepážky a po dostavbě jich budeme mít k dispozici celkem osm. Tím se zkrátí fronty při odbavování cestujících z letadel,“ prozradil Harašta. Ten dále uvedl, že se zlepší i zázemí pro personál letiště.
„Nyní máme k dispozici tři přepážky a po dostavbě jich budeme mít k dispozici celkem osm. Tím se zkrátí fronty při odbavování cestujících z letadel,“ prozradil Harašta. Ten dále uvedl, že se zlepší i zázemí pro personál letiště.
„V prvním patře nové haly získáme kancelářské prostory,“ řekl. Kromě toho bude v prvním patře také VIP salónek, ale také komerční místa.
Investice za 300 miliónů
Kraj získal na stavbu z ROP zmiňovaných 87 miliónů. „Letos budou završeny tři roky investic do karlovarského letiště,“ uvedl karlovarský hejtman Josef Pavel (ODS) poté, co podepsal smlouvu o podpoře z EU.
„Za ty roky jsme do karlovarského letiště nasměrovali celkem 299 miliónů korun,“ uvedl hejtmanův první náměstek Jan Zborník (ODS). „Z toho 140 miliónů plynulo z prostředků kraje, 150 miliónů korun z dotačních peněz a zbytek ze státního rozpočtu,“ vypočítal Zborník.
„Za ty roky jsme do karlovarského letiště nasměrovali celkem 299 miliónů korun,“ uvedl hejtmanův první náměstek Jan Zborník (ODS). „Z toho 140 miliónů plynulo z prostředků kraje, 150 miliónů korun z dotačních peněz a zbytek ze státního rozpočtu,“ vypočítal Zborník.
Z karlovarského letiště se dosud létá především na východ. „Jednáme především o zavedení pravidelných linek na západ,“ uvedl Harašta. „Bohužel letecké společnosti žádají garance pro případ, že by se lety nenaplnily. Máme těžkou vyjednávací pozici,“ řekl Harašta. „Navíc odletové časy v atraktivních částech dne jsou na velkých západních letištích naplněné,“ doplnil.
Nejpravděpodobnější je varianta prodloužení letů až do Karlových Varů, které by se týkalo letů z Frankfurtu do Hofu nebo linky z Mnichova.