Článek
Na českém trhu se tato služba poprvé objevila letos, nabídla ji Hypoteční banka. Hypotéka on-line je velmi jednoduchá. Prostřednictvím internetového formuláře si nastavíte úvěr podle svých potřeb a po vyplnění kontaktních údajů si můžete sjednat schůzku s hypotečním poradcem.
Přímo na pobočce pak tedy úvěr získáte rychleji a se slevou. Je to logické, bance totiž ušetříte tolik cenný čas. Stačí si dobře promyslet, co požadujete a jaké jsou vaše finanční možnosti. "Snažili jsme se o další zjednodušení a zrychlení při vyřízení hypotéky. Dosud tady taková služba chyběla, proto jsme se rozhodli být trochu vizionáři," objasňuje David Sahula z Hypoteční banky.
Snadno a rychle
Zpracování hypotéky přes internet není těžké. Ve čtyřech krocích si nastavíte parametry, kdykoli se můžete vrátit a zadané údaje upravit. Pokud vše správně zadáte, tak se vám pohodlně vygeneruje souhrn zadaných parametrů, seznam potřebných dokladů, výše minimální úrokové sazby a souvisejících poplatků.
K modelování hypotečního úvěru se nemusíte registrovat, ani zadávat osobní údaje. Ty můžete ale odeslat do banky na závěr, na jejich základě vás pak zkontaktuje hypoteční poradce kvůli sjednání schůzky a také získáte 50% slevu z poplatku za zpracování úvěru. "Tato úspora může našemu zákazníkovi ušetřit až 12 500 korun," vysvětluje David Sahula.
Co na to klienti
Podle jeho slov se služba setkala s pozitivním ohlasem. "Klienti však bohužel zatím nejsou připraveni na kompletní hypotéku on-line, většina z nich stále požaduje osobní poradenství," dodává. To je ale pochopitelné, pro mnoho rodin představuje hypotéka poměrně výrazný finanční závazek, osobní konzultace přímo v bance hraje jistě svou psychologickou roli.
Podobná situace je i v Evropě a USA. I tady existují různě modifikované internetové služby, ale také spíše jako doplněk klasických distribučních kanálů - poboček, externích hypotečních poradců a makléřů.
"Pomocí internetu se stejně jako v naši kolegové v zahraničí snažíme oslovit specifickou cílovou skupinu počítačově gramotných klientů mladšího věku, kteří jsou zvyklí a ochotní své záležitosti řešit na internetu, dodává Sahula.