Článek
„Na výstavbu lávky se nám podařilo získat finanční prostředky z česko-polských programů, státního rozpočtu a přiložili jsme i vlastní zdroje,“ uvedl karvinský primátor Jan Wolf (SOCDEM). Dodal, že samotná stavba nového mostu začne letos na jaře, hotový by měl být do konce roku 2025.
Nová lávka pro pěší a cyklisty bude konstruována jako ocelová a visutá. „Vysoutěžené náklady na výstavbu jsou 41,6 milionu korun. V rámci programu Interreg Česko–Polsko 2021–2027 získá město 80 procent způsobilých nákladů, což činí zhruba 35 milionů korun, a další peníze dostaneme ze státního rozpočtu ve výši 2,2 milionu korun,“ řekl karvinský mluvčí Lukáš Hudeček.

Nová lávka bude ocelová a visutá.
Do projektu se zapojí i polská strana
Město Karviná vybuduje samotnou lávku a její napojení na síť cyklostezek na české straně. Práce ale budou probíhat i v Polsku. „Za naši obec Hažlach zrealizujeme výstavbu cyklostezky, která bude osvětlená. Zpevníme i část příjezdové cesty, tak aby bylo bezpečnější se sem k nám dostat,“ sdělil starosta polského Hažlachu Grzegorz Sikorski.
Podle něj i karvinského primátora se díky novému propojení upevní společenské vztahy mezi obyvateli na obou stranách česko-polské hranice.

Za novou lávku přes řeku Olši Karviná zaplatí téměř 42 milionů korun.
„Některé rodiny, které rozděluje řeka Olše, to budou mít k sobě blíže,“ pousmál se primátor. Dosud totiž lidé museli autem objíždět řeku Olši přes Český Těšín, kde je most, což je zhruba deset kilometrů. „Další most je pak sice v Karviné, ale to také mají daleko, rovněž okolo desíti kilometrů. Takhle se rodiny do těch polských obcí, na které přes řeku vidí, dostanou přes novou lávku přímo a hned, tedy pěšky či na kole. Budou to mít k sobě zhruba jeden kilometr,“ vysvětlil karvinský mluvčí Lukáš Hudeček.
Výstavbou lávky také dojde k rozšíření cyklostezek na trase Karviná–Český Těšín a k lepší dostupnosti historických památek v tomto regionu. Počítá se také s dalším rozvojem cestovního ruchu v česko-polském pohraničí.
Lidé vyzývají stát, ať stopne stavbu průmyslové zóny u proslulého šikmého kostela
