Článek
Zástupci organizace ale nejásají. Naopak, obávají se, že nárůst zájmu o chov psa během karantény bude mít obdobný průběh, jako tomu bývá okolo Vánoc. Tj. lidé se jich začnou po uvolnění situace zbavovat.
Organizace Dog Trust pověřila agenturu Propellernet, která se zabývá průzkumy internetového obchodování, aby v průběhu měsíc trvající karantény sledovala eventuální nárůst hledání sousloví „koupím štěně” ve vyhledávačích.
Četnost vyhledávání této položky v porovnání s „nekoronavirovými” obdobími skutečně vzrostla, a to o 120 procent. Stejně tak fráze „adopce štěněte” se objevila o 133 procent častěji než jindy, informuje web britského deníku Independent.
Zástupci organice se obávají, že s rozvolňováním opatření proti šíření nemoci Covid-19 a návratem k normálnímu životu se ale mnoho novopečených páníčků začne svých psů zbavovat. Situaci přirovnávají k době Vánoc, kdy se podobný jev odehrává pravidelně. Před svátky vzroste zájem o štěňata a po Vánocích se pak mnohá z nich objeví v útulcích.
„Vlastnictví psa může být velice naplňující, ale zároveň je to obrovská zodpovědnost. Proto dnes lidi upozorňujeme, že pes je na celý život, nikoli jen na dobu karantény,” cituje web Owena Sharpa, výkonného ředitele organizace Dog Trust.
Češi si počínají rozumně
S blížícím se koncem nouzového stavu a uvolňováním karanténních opatření by bylo možné očekávat, že se začne pomalu zvětšovat příliv nechtěných psů a dalších mazlíčků do útulků také v České republice. Zdá se ale, že Češi si v tomto směru počínají rozumně.
„Počty zvířat nijak nerostou. Zvířata se vracejí původním a náhradním majitelům. Do dočasné a trvalé péče se umisťují také, jsou to především štěňata, koťata a také hospodářská zvířata. Zájem o zvířata ale není zvýšený a je vidět, že lidé se drží více doma,” informuje ředitel trójského Útulku pro opuštěná zvířata a odchyt Městské policie hl. m. Prahy Václav Steinbauer.