Článek
Venkovský kontext vybízel a inspiroval k jednoduchosti a neokázalosti. Koncepci návrhu architektka proto postavila na přírodních materiálech a omezila jejich rozmanitost a exotičnost na minimum. Místo toho akcentovala přírodní dubové a smrkové dřevo, přírodní kámen a keramiku.
„S klienty a stavební firmou jsme se poprvé setkali přímo na místě v momentě, kdy byla hotová hrubá stavba. Dům byl jednopodlažní, osově symetrický a jeho konstrukce byla skvěle jednoduchá: kromě obvodových zdí byly uprostřed volného prostoru pouze dva nosné rámy, které podpíraly otevřený krov v ose,“ popisuje architektka.
Prvním krokem byla tedy úprava nenosných příček tak, aby se projekt proti původnímu návrhu zjednodušil, zefektivnil a aby klientům více vyhovoval.
Posuvné dveře v předsíni
Na podhled v převýšených velkorysých obytných prostorech s otevřeným krovem použila architektka dřevěné lamely ze světlého, běleného smrku. Místnost tak působí příjemněji a zároveň má lepší akustické vlastnosti. Tento lehký a jemný materiál pak autorka interiéru využila i v šatnách, na vestavných skříních a příčkách s posuvnými dveřmi v předsíni. Doplnila jej dubovými podlahami a tento druh dřeva pak plynule přechází na kuchyňskou sestavu, jež byla zhotovena ze stejné dodávky materiálu.
Dubové dřevo je rovněž možné spatřit na atypicky řešené posteli s čelem a nočními stolky v hlavní ložnici.
Ostatní povrchy jsou v barevně příbuzných, tlumenějších tónech, ale s důležitou strukturou: světle šedobéžová cementová stěrka nebo světle šedá variabilně tónovaná dlažba v rybinovém vzoru.
Materiálově jednoduchý a klidný interiér
V prostorově jednoduchém, materiálově a barevně klidném interiéru jsou trochu vyhrocenou výjimkou koupelny, které si to jako malé uzavřené prostory mohou jednak dovolit a také to byla příležitost, aby uživatelé mohli mít něco jedinečného.
Výsledkem byly místnosti ve stěrce v tmavě zeleném tónu v kombinaci s černým kamenem a akcentem modřínových skříněk, polic nebo podhledu. Další specialitou bylo přetvoření původně navrhované garáže na tělocvičnu, kde se objevila podlaha v jediné zářivé, stimulační barvě v domě - tyrkysové.