Hlavní obsah

Dřevák v pražské Veletržní ulici ustoupil garážím

Právo, Petr Janiš

Budova zvaná ve Veletržní ulici v Praze 7 ustoupila podzemním garážím. Budova to byla poměrně nevzhledná, přesto svým způsobem unikátní. Po válce šlo patrně o jediný dřevěný pražský národní výbor. Chodby měl ale zděné, natřené zelenou omyvatelnou barvou, která se dnes už nevidí ani v základních školách.

Foto: Repro foto, Právo

Společnost Real Spektrum chtěla na místě dřeváku původně vystavět kulaté obchodní centrum. Územní rozhodnutí ale zarazil soud.

Článek

Dřevák ve Veletržní ulici už nestojí. Na jeho místě budou stát garáže asi pro pět set automobilů. Možná že zde vznikne nové centrum. Jakou by mělo mít ale podobu, se ještě neví. „Stavební povolení platí pouze pro podzemní část projektu,“ řekl Právu mluvčí Prahy 7 Martin Vokuš.

Foto: Petr Janiš, Právo

Při pohledu od Haškovy ulice přes pozemek bývalého dřeváku ční Parkhotel vedle jedné z budov ministerstva vnitra jako osamělý zub.

FOTO: Petr Janiš, Právo

Podle informací, které občanům poskytl na radničním webu šéf odboru výstavby Jiří Chour, by se garáže pro 500 aut měly stavět do října 2012, tedy ještě rok po předpokládaném zprovoznění tunelu Blanka pod Stromovkou.

Výstavba může trvat i několik let

Původní projekt Galerie Stromovka společnosti Real Spektrum počítal s kruhovou stavbou s pěti podlažími na vysokém lichoběžníkovém podstavci na pozemku přes 12 tisíc metrů čtverečních. Kromě podzemních garáží pro 600 aut zde měly být obchodní plochy, samoobsluha, restaurace, kavárna, fitness centrum a ve vyšších patrech kanceláře. Projekt zřejmě vzal za své, když městský soud koncem loňského roku zrušil změnu územního rozhodnutí, kterou vydal magistrát.

Podle Vokuše se investor změnil, je jím nyní společnost Lordship, a na budoucí garáže se výrok soudu nevztahuje. Radnice ale jeho záměry, s výjimkou podzemních stání, zatím nezná. Nelze prý ani říci, zda vedle Parkhotelu mezi sbíhajícími se frekventovanými ulicemi Veletržní a Strojnická má vyrůst komerční areál, hotel nebo byty.

„Starosta bude tento týden jednat s investorem. Žádné podání ale zatím nemáme,“ přiblížil Vokuš s tím, že potřebná řízení musejí začít znovu. Chour připustil, že než se podaří žadateli získat nové územní rozhodnutí, následně stavební povolení a pak zahájit stavbu, „tak to může opravdu v krajně negativním případě trvat i několik let“.

Proč má nové parkoviště lákat auta na Letnou?

Informace o stavebním povolení na vratech k bývalému dřeváku oznamuje, že ho získala akciová společnost Holešovický trojúhelník. S akciovkou Lordship má několik shodných osob ve statutárních orgánech.

Lidem na Letné chybějí o projektu informace, žádali o ně dříve už peticí. Mnozí nechápou, proč se buduje velké podzemní parkoviště uvnitř vznikajícího městského okruhu, který měl zklidnit Veletržní.

„Slibovali, že tunel Blanka odsud odvede auta. Nové parkoviště u obchodního komplexu je sem zase vrátí zpět. A jsme zase tam, kde jsme byli,“ řekl Právu Martin Pichlík, který bydlí poblíž stavby.

Související témata:

Výběr článků

Načítám