Článek
„Každý klient, který u nás zakoupí nový byt, vyplní současně s podpisem smlouvy také jednoduchý dotazník. Díky tomu dosáhneme naprosto přesného zacílení a návratnost vyplněných dotazníků je v podstatě stoprocentní,“ říká Evžen Korec, generální ředitel developerské společnosti Ekospol.
Cena stále na prvním místě
Na stupnici od 0 do 5, kde 5 značí nejvyšší důležitost a 0 nejnižší, získalo kritérium „cena“ průměrnou hodnotu 4,39 a „počet pokojů“ 4,14. Vysokého hodnocení dosáhla také kritéria „dopravní dostupnost“ (3,97), „zeleň v okolí“ (3,89) a „pověst developera“ (3,87).
Klienti jsou vzdělanější
Naopak nejmenší váhu přikládají klienti úrovni standardního vybavení (3,09) a trochu překvapivě také občanské vybavenosti bezprostředního okolí (3,13).
„Nízká důležitost úrovně standardního vybavení dokazuje, že dnešní klienti jsou vzdělanější než v době realitního boomu. Nejsou ochotni akceptovat taktiky, kdy developer ospravedlňuje o stovky tisíc vyšší cenu rádoby luxusním vybavením interiéru,“ vysvětluje Evžen Korec.
Lidé se drží "své" lokality
Tři pětiny klientů, téměř přesně 60 %, pak kupují byt v lokalitě, kterou podle svých slov „dobře znají“ – tedy v ní buď bydlí, dříve bydleli nebo se v ní často nacházejí.
Z dalších výsledků průzkumu vyplývá, že 76 % klientů kupuje byt pro vlastní bydlení, 14 % pro své děti a 10 % na investici za účelem pronájmu.