Hlavní obsah

Brána do Ostravy projde revitalizací za více než půl miliardy korun

Přestupní terminál v Ostravě Svinově do dvou let projde zásadní rekonstrukcí. Novou podobu dostane přednádražní prostor Svinovských mostů a také ulice Bílovecká a Peterkova. Projekt bude z velké části financován z evropských zdrojů a celkově bude stát 621 miliónů korun.

Foto: ČTK

Svinovský terminál se po revitalizaci změní k nepoznání.

Článek

Město Ostrava, které je investorem, může počítat s dotací 568 miliónů, které mu přislíbila Regionální rada Moravskoslezsko (RR). Právu to sdělil mluvčí RR Moravskoslezsko Michal Sobek. „Projekt zajistí komfortní přestup cestujících a napojení městské hromadné i pěší dopravy na již rekonstruované vlakové nádraží,“ uvedl.

Podle náměstka primátora Zdeňka Trejbala (ČSSD) patří svinovský terminál mezi nejvýznamnější dopravní uzly v Moravskoslezském kraji, je to jedna z bran do města i regionu. „Podle dopravního průzkumu terminálem denně projde 21 tisíc lidí,“ sdělil Právu Trejbal. Technický a bezpečnostní stav ani estetický vzhled terminálu podle něj tomu ale v současnosti neodpovídá. „Výše dotace a celkové investice jsou proto přímo úměrné významu celé lokality,“ dodal s tím, že revitalizace přednádražního prostoru vyřeší všechny zmíněné nedostatky, usnadní a zpříjemní lidem cestování a přestupování.

Projekt klade důraz také na bezbariérový přístup pro lidi se sníženou schopností pohybu a orientace. Autorem návrhu je Václav Filandr.

Hotovo bude do roku 2011

Realizace bude probíhat ve dvou etapách. „V první fázi bude během příštího roku zprovozněn průjezd pod Svinovskými mosty v trase nového prodloužení ulice Peterkova,“ uvedl Sobek. Druhá fáze bude podle jeho slov trvat do roku 2011.

„Zaměří se na modernizaci schodišťové věže, výtahů a eskalátorů v objektu Svinovských mostů, tramvajových a autobusových zastávek, dokončeno bude prodloužení ulice Peterkova,“ dodal Sobek s tím, že přibudou také nové autobusové zastávky pod Svinovskými mosty, pěší komunikace podél vlakového kolejiště a oplocení.

První fáze projektu by měla v případě, že vše půjde hladce, odstartovat na jaře příštího roku. „Pokud se podaří zvládnout všechny veřejné zakázky v optimálním termínu a nebude se nikdo odvolávat, mohla by stavba začít na přelomu dubna a května 2010,“ uvedl Trejbal.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám