Článek
Před necelými třemi lety se nejmenší audi ukázalo ve formě crossoveru s oplášťováním a zvýšenou světlou výškou. A1 citycarver připomíná větší modely allroad, k nimž se nyní přiblíží i novým názvem A1 allstreet.
Značka se čtyřmi kruhy ve znaku neuvedla podrobnosti o tom, co ji vedlo ke změně názvu.
Dalších změn oplastovaná A1 nedoznala, liší se nadále maskou chladiče, oplastováním karoserie či detaily v interiéru.
Test Audi A1 30 TFSI: Jak se z krasavce hochštapler klube

Audi A1 allstreet bude v Evropě k mání výhradně s benzínovými motory, s možností výběru mezi tříválcovým litrovým přeplňovaným motorem a čtyřválcovou patnáctistovkou.
Základní model označovaný jako „25 TFSI“ si musí vystačit s pouhými 95 k a 175 Nm. Následuje „30 TFSI“ se stejným tříválcovým motorem, ale výkonem 110 koní a 200 Nm točivého momentu. Nakonec je tu patnáctistovka „35 TFSI“ s výkonem 150 koní a 250 Nm.
Všechny tři pohonné jednotky jsou standardně spojeny s manuální převodovkou, ale dvě výkonnější jednotky lze volit se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Audi se zbaví nejmenších modelů

Ceny by se podle evropské tiskové zprávy měnit neměly, A1 citycarver je aktuálně v Česku k mání od 631 900 korun.
Jak již dříve Audi oznámilo, A1 stejně jako crossover Q2 nedostanou nástupce. Přísnější emisní předpisy nutí Audi ukončit vývoj nejmenších aut.