Článek
Divize BMW M v posledních týdnech nechává fanoušky nahlédnout do procesu vývoje prvního elektrického modelu M3, který vznikne na platformě Neue Klasse a nabízen bude společně se spalovací verzí modelu M3.
Třetí videoepizoda mapuje testování prototypu elektrického sportovního modelu, od přestavěného elektrického BMW M2 s výkonem 1000 koní po současný prototyp, který vychází z modelu BMW i4. Jeho technika je ovšem kompletně přepracovaná.
Video zachycuje testování maskovaného prototypu na zamrzlém jezeře, kde automobilka ladí jízdní dynamiku pro prvotřídní ovladatelnost. Asi nejzajímavější část videa však přihází v posledních sekundách, kdy je konečně slyšet i zvuk vozu, připomínající kombinaci proudového a spalovacího motoru. S akcelerací se navíc zvuk zesiluje.
BMW tak evidentně nepodceňuje ani zvukový projev, který je důležitou součástí sportovních elektromobilů. Skvělým demonstrátorem zůstává Hyundai Ioniq 5 N, na podobné technice ale pracují i další automobilky, a dokonce i úpravci, kteří se snaží přidat zajímavější projev již nabízeným elektromobilům.
Technické detaily připravovaného čistě elektrického BMW M3 zatím neznáme, vůz by však měl disponovat čtveřicí elektromotorů, díky kterým nabídne sofistikované vektorování točivého momentu a skvělou ovladatelnost. Výkon produkčního vozu by se pak mohl pohybovat zhruba kolem 700 koní, důležitou otázkou však bude i hmotnost.