Článek
Pětiválcový 2,5litrový motor je s 294 kW (400 k) o 60 koní výkonnější než u minulé generace. Točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm v rozsahu otáček 1700 do 5850. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což bylo ještě před deseti lety vyhrazeno pro teritorium ryzích supersportů.
Stovku zvládne kupé za excelentní čas, a jak jsme vyzkoušeli ve Španělsku, drtivý příval dynamiky pokračuje i po překročení hranice 200 km/h. Na našem videu uvidíte zrychlení z nuly na tachometrových 196 km/h (bez použití Launch Control).
Kalup je to fantastický, navíc doprovázený skvělým zvukem dvou velkých koncovek výfuku. Roadster je v této disciplíně trochu pomalejší (3,9 s). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání může být „posunuta” na 280 km/h. Prodej TT RS bude v Česku zahájen letos na podzim, ceny zatím importér nesdělil.
Podrobný test přineseme už v pátek.