Hlavní obsah

Zrušený nástupce BMW i8 si bral inspiraci z legendární M1

BMW i8 mělo dostat nástupce, jehož koncept automobilka ukázala světu před čtyřmi a půl lety v Mnichově. Stopku mu však vystavil rok 2020. Šéfdesignér automobilky nyní zveřejnil, jak měl vypadat produkční model.

Foto: BMW

BMW Vision M Next

Článek

Plug-in hybridní BMW i8 mělo podle Domagoje Dukece, šéfdesignéra automobilky, dostat nástupce, kterého automobilka dokonce ukázala ve formě konceptu. Jmenoval se Vision M Next a světu se prvně představil na konferenci BMW NextGen v roce 2019 v Mnichově.

Vůz, který Dukec ukázal skrze svůj instagramový profil se slovy „Toto je další tajemství“, nese označení i16 a jeho vzhled je nejen oproti konceptu, ale i proti i8 výrazně hladší. Na první pohled by nic nemuselo bránit sériové výrobě, dokonce i zrcátka tu jsou v podstatě normální.

„I16 měla všechen styl k tomu, aby se stala budoucí klasikou, ale byly na ní nějaké inovativní detaily, které posunuly design dopředu od M1. Byla připravená během 12 měsíců zevnitř i zvenčí. Klíčem bylo použít kompozitovou strukturu z i8,“ uvádí dále Dukec.

„Svět se v roce 2020 změnil a práce na projektu musely být bohužel zastaveny,“ dodává designér. Produkční vůz se měl odhalit v roce 2022, což by bylo zhruba dva roky po konci výroby i8.

Tohle je předzvěst budoucích BMW M. To nejdůležitější zatím má

AutoMoto

Související témata:
BMW i8

Výběr článků

Načítám