Článek
Předem musíme říct, že Tesla některé části výroby do videa nedala. Jde jen o skládání již připravené, svařené a nalakované karoserie. Jde tedy o takzvanou studenou fázi, kdy se do skeletu vozu instalují vnitřnosti, dveře, okna…
Samozřejmě že takových videí jsme už mohli vidět mraky. Jenže Tesla je prostě Tesla a spousta lidí si stále myslí, že i když je to hi-tech auto, vyrábí se snad na koleni. Firma totiž dost ztratila kredit minulý rok, když se potýkala s nekonečnou řadou problémů s výrobou od neskutečně dlouhé doby náběhu, pak dodání až po otřesnou kvalitu.
Tesla bohužel řeší několik problémů, které způsobuje zběsilý úprk jejího hlavního představitele – zakladatele a majitele Elona Muska, který prostě určí téměř nereálný termín, a ten se musí splnit. Jenže to vždy nešlo. Firma například musela postavit za továrnou i ohromný plátěný stan, kde probíhá část výroby, protože prostě nestíhala.
Teď už se celá výroba zracionalizovala, zautomatizovala a zaběhla. Kvalita výroby tak údajně šla nahoru, zatímco čas na jeden vůz se zkrátil na přijatelných 1,5 hodiny.
Detaily
Ve videu je několik zajímavých věcí. Tak například speciální patentované sedačky dělníků. Ti jsou v nich upoutáni a na speciálních ramenech jsou i s nimi vsunuti do interiéru, kde mohou pohodlně pracovat vsedě.
Další věcí hodnou pozornosti je instalace přístrojové desky i s ohromným displejem prakticky na začátku kompletace. Tohle musí dát hodně práce, aby se všechno a všichni vyhnuli té velké ploše, kterou by mohli poškodit. Ale jak je vidět, jde to.
Může se vám hodit na Seznamu: