Článek
Obliba zrcadlení smartphonů skrz systémy Apple CarPlay a Android Auto není ve vozech BMW tak velká jako jinde. Uvádí to automobilka na základě svých dat, získaných z 10 milionů jejích aut.
„Lidé říkají, že používají CarPlay pro navigaci. Mohu vám říct, že to není pravda,“ řekl v rozhovoru Stephan Durach, senior viceprezident automobilky pro vývoj UI/UX, webu BMW Blog. Podle interních dat automobilky velká část zákazníků využívá především vestavěnou navigaci značky, zatímco CarPlay ponechávají spíše pro specifické funkce jako zasílání zpráv.
Durach vysvětluje posun v chování uživatelů změnou v kvalitě vestavěných systémů. „Začali používat naši vlastní navigaci. Mají stále telefon připojený přes CarPlay, ale pouze pro určité případy použití,“ popisuje současnou situaci.
Důležitým faktorem je podle něj ovládání hlasovými příkazy. Zde je nutno poznamenat, že vozy BMW jde skvěle ovládat hlasem v němčině či angličtině, v češtině však vozy hlasové ovládání vůbec nenabízí, na rozdíl například od značky Mercedes-Benz.

Interiér BMW iX3 s panoramatickým displejem pod dolní hranou čelního skla
Technická omezení také ovlivňují využívání jednotlivých systémů. Panoramatický displej v novém BMW iX3 nebude fungovat s aplikacemi Google Maps nebo Waze ani při připojení přes CarPlay, což pravděpodobně dále zvýší využívání vestavěné navigace systému iDrive X.
Apple na uvedená tvrzení reagoval poskytnutím protiargumentů. Společnost poukazuje na CarPlay Ultra – které však využívá zatím jen jediný výrobce a další jeho zavedení neplánují – a odkazuje na studii J.D. Power APEAL z roku 2024, která uvádí vyšší spokojenost uživatelů s Apple CarPlay oproti vestavěným systémům.