Článek
Více než rok po odhalení konceptu znovuzrozeného Renaultu 5 přichází automobilka s další obrodou legendy - modelu 4. Podle vzoru „pětky“ to je moderně vypadající elektromobil, ovšem tentokrát je stylizovaný do offroadového speciálu.
Renault 5 Turbo se vrací v podobě elektrického konceptu
Jmenuje se Renault 4ever Trophy a jméno dostal podle dobročinné rallye 4L Trophy, která se jezdí v marocké poušti a příští rok oslaví 25. výročí. Koncept, který se představil na pařížském autosalonu, je tedy vzpomínkou.
S délkou 4160 mm není dlouhý, ale šířka 1950 mm je poměrně masivní, zejména ve srovnání s původní „čtyřkou“, která měla na šířku necelého půldruhého metru. Významná je také výška 1900 mm, která je daná zejména velkou světlou výškou.
Novinku pohání elektromotor o 136 koních, který čerpá energii z 42kWh baterie umístěné mezi nápravami. Ta má stačit k dojezdu 402 kilometrů, ovšem jak to bude s jízdou v terénu, je otázkou - vůz má poháněná pouze přední kola.
Kromě rezervního kola na střeše a vyprošťovacího náčiní na zádi stojí za zmínku také kola, která mají ve svých středech kompresory. To naznačuje možnost snadné změny tlaku v pneumatikách. Také však lze očekávat, že něco takového je výsadou konceptu a do produkční verze, která by měla být na světě zhruba za tři roky, se to nedostane.
Produkční verze nové „čtyřky“ má sdílet elektromobilní platformu se zmíněným novým Renaultem 5, elektrickým hot hatchem Alpine A5 a budoucím Nissanem Micra. Měla by existovat také užitková verze po vzoru Renaultu 4 Fourgonette.