Článek
Automobilku Borgward si budou pamatovat zejména fanoušci evropských historických aut - fungovala v Evropě v první polovině 20. století. Před několika lety se ale vnuk zakladatele, Christian Borgward, rozhodl značku vzkřísit. Začal s tím na čínském trhu ve spolupráci se značkou Beiqi Foton Motor Co., dceřinou společností státem vlastněného koncernu BAIC Motor.
Plán při rozjezdu zněl až na 800 tisíc prodaných aut v roce 2020 a v roce 2017 se objevily zprávy o tom, že se značka chce začátkem roku 2018 pokusit o návrat na evropské trhy, a to se sedmimístným SUV BX7.
Podle zpráv německého magazínu Automobilwoche je ovšem značka daleka naplnění onoho plánu, a to velmi výrazně - letos zatím prodala jen 5000 aut. V letošním roce sice všem automobilkám klesají prodeje kvůli koronaviru, ale pokles o více než 99 % je dost nepravděpodobný.
Podle magazínu měla značka Borgward problémy různého druhu od doby, co Foton prodal svůj 67% podíl čínské autopůjčovně a alternativní taxislužbě Ucar v roce 2019. A ta údajně nedokáže zavést takový prodejní model, který by čísla vylepšil.
Jochen Sibert, konzultant z firmy JSC Automotive, která se zaměřuje na čínský trh, vidí problém také ve způsobu, jakým se Borgward snaží prodávat auta. Malé butiky místo velkých dealerství nejsou podle něj pro neznámou značku vhodné, protože „je důletžité se moci na auta podívat a vyzkoušet je”.
V Evropě má jediné malé dealerství v Lucembursku, které podle prodejce Andreho Lacerdy prodalo více než 100 nových SUV Borgward od léta roku 2018. Ne sto tisíc, prostě sto - za dva roky činnosti.