Hlavní obsah

Znovuzrozené Lamborghini Diablo si zachovává to nejdůležitější

Jak by vypadalo Lamborghini Diablo, kdyby ho italská automobilka postavila v dnešní době? Na tuto otázku odpovídá společnost Eccentrica svým modelem pojmenovaným jednoduše „V12“ podle motoru, který ho pohání. Vůz je důsledně upraveným Lamborghini Diablo, zachovává si ale design originálu. Má vzniknout 19 kusů o neznámé, ale jistě vysoké ceně.

Foto: Eccentrica

Eccentrica V12

Článek

Eccentrica V12 má ikonickou klínovitou karoserii, která zůstala beze změn co do celkového tvaru. Vpředu však přibyly LED pro denní svícení a svítilny se stejnou technologií najdeme i vzadu, v mřížce pro odchod horkého vzduchu, která má i upravený tvar. Otvory vpředu připomenou závodní Diablo GTR, sání za střechou zase verzi SV. Dva klíčové prvky designu, tedy nůžkové dveře a vyklápěcí světla, zůstaly na svém místě.

Interiér je inovovaný o něco víc - dostal digitální zobrazení rychlosti a moderní infotainment. Stále velmi vysoký středový tunel hostí řadicí páku šestistupňového manuálu - o kvalt navíc oproti originálu. Převodovka je nová - s otevřenou kulisou.

Dvanáctiválec má objem 5,7 litru a jde o motor z původního diabla, jen byl doplněn novými vačkovými hřídelemi, elektricky ovládanou škrticí klapkou, setrvačníkem a dalšími věcmi, které zvedly výkon na 410 kW a točivý moment na 599 Nm.

Úpravci Liberty Walk opět šokují. Podívejte se, co provedli s ikonickým Lamborghini Countach

AutoMoto

Firma hovoří také o úpravách šasi a odpružení s aktivními tlumiči, příď má systém zvedání pro snazší přejetí retardérů a ve standardu je i posilovač řízení, což u původního diabla samozřejmostí nebylo.

„Eccentrica V12 je projekt soukromé vášně, zrozený z mého celoživotního obdivu k Lamborghini Diablo,“ řekl zakladatel firmy Emanuel Colombini. „Obdivuji originální design, ale chtěl jsem vylepšit jízdní zážitky,“ dodal.

Vůz se představil na výstavě The Quail na Monterey Car Week v Kalifornii a má vzniknout 19 kusů. Pokud vše půjde podle plánu, zákazníci je začnou dostávat za rok.

Elektrické supersporty? Ještě se uvidí, říká šéf Lamborghini

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám