Článek
Eccentrica V12 má ikonickou klínovitou karoserii, která zůstala beze změn co do celkového tvaru. Vpředu však přibyly LED pro denní svícení a svítilny se stejnou technologií najdeme i vzadu, v mřížce pro odchod horkého vzduchu, která má i upravený tvar. Otvory vpředu připomenou závodní Diablo GTR, sání za střechou zase verzi SV. Dva klíčové prvky designu, tedy nůžkové dveře a vyklápěcí světla, zůstaly na svém místě.
Interiér je inovovaný o něco víc - dostal digitální zobrazení rychlosti a moderní infotainment. Stále velmi vysoký středový tunel hostí řadicí páku šestistupňového manuálu - o kvalt navíc oproti originálu. Převodovka je nová - s otevřenou kulisou.
Dvanáctiválec má objem 5,7 litru a jde o motor z původního diabla, jen byl doplněn novými vačkovými hřídelemi, elektricky ovládanou škrticí klapkou, setrvačníkem a dalšími věcmi, které zvedly výkon na 410 kW a točivý moment na 599 Nm.
Úpravci Liberty Walk opět šokují. Podívejte se, co provedli s ikonickým Lamborghini Countach
Firma hovoří také o úpravách šasi a odpružení s aktivními tlumiči, příď má systém zvedání pro snazší přejetí retardérů a ve standardu je i posilovač řízení, což u původního diabla samozřejmostí nebylo.
„Eccentrica V12 je projekt soukromé vášně, zrozený z mého celoživotního obdivu k Lamborghini Diablo,“ řekl zakladatel firmy Emanuel Colombini. „Obdivuji originální design, ale chtěl jsem vylepšit jízdní zážitky,“ dodal.
Vůz se představil na výstavě The Quail na Monterey Car Week v Kalifornii a má vzniknout 19 kusů. Pokud vše půjde podle plánu, zákazníci je začnou dostávat za rok.