Článek
O tom, jak budou modely Scout prodávány, vedlo vedení koncernu Volkswagen v USA dlouhou diskuzi. Stávající dealeři značek koncernu VW už v květnu 2022 nabyli tušení, že Scout Motors by mohla zvolit přímý prodejní model.
Generální ředitel společnosti Scout Motors Scott Keogh při představení modelů Terra a Traveler k nelibosti prodejců potvrdil, že se společnost vydá touto cestou.
Podporu v boji proti přímému prodeji hledají prodejci u Národní asociace prodejců automobilů a Společnosti ředitelů v obchodě automobily, které plánují právní kroky, aby se pokusily změnit strategii značky Scout.
Volkswagen chce zavřít nejméně tři německé továrny a zrušit desetitisíce pracovních míst
John Devlin, předseda společnosti ředitelů pro rok 2024, uvedl, že Scout může čelit vážným překážkám napříč USA, protože prodejci se s tímto rozhodnutím nehodlají smířit.
Situaci prodejcům komplikuje skutečnost, že Scout funguje jako nezávislá společnost, což jí umožňuje realizovat přímé prodeje bez střetu s franšízovou sítí prodejců. Podle Sama Fioraniho, viceprezidenta AutoForecast Solutions, by pro Scout pravidla o ochraně franšíz platila jen tehdy, pokud by značka byla přímo pod Volkswagenem.
Scout Motors chce navázat přímý vztah se zákazníky – rezervace, prodej, doručení a servis budou probíhat přímo a transparentně. Zákazníci budou znát konečnou cenu předem a samotná koupě by měla být rychlá.
Modely Terra a Traveler budou vystaveny v určených prodejnách v USA, kde je bude možné i vyzkoušet. Scout navíc připravuje vlastní servisní centra a očekává, že 80 % oprav bude možné provést mimo tato centra, například přímo na místě u zákazníka nebo na cestách.