Hlavní obsah

Znovuobjevujeme sami sebe, říká BMW o konceptu Neue Klasse

Odvážná prohlášení bavorské automobilky v souvislosti s konceptem Neue Klasse dávají tušit, že se jedná o předzvěst nové éry BMW, minimálně co se týká více modelů, které ze studie vzniknou. Poměrně střízlivý design není jediným překvapením, které vůz prezentuje na právě probíhajícím mnichovském autosalonu.

BMW představuje koncept Vision Neue Klasse.Video: BMW Group

Článek

„Neue Klasse již v roce 2025 přinese na silnice mobilitu příštího desetiletí a povede BMW do nové éry,“ říká o novince šéf BMW Oliver Zipse.

Exteriér představené studie ukazuje designové prvky, které budou definovat jednotlivé modely budoucí řady. Samotný designový styl se vyznačuje čistotou a elegancí, od které se některé modely značky aktuálně spíše odklánějí.

Nová, čistě elektrická platforma má otevřít nové možnosti i pro návrh interiéru. „Design Neue Klasse se nese v typickém duchu BMW a je tak progresivní, že to vypadá, jako bychom přeskočili jednu celou modelovou generaci,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, šéfdesignér BMW.

Analogové ovládací prvky byly v konceptu omezeny na minimum. Interakce člověka s vozem probíhá prostřednictvím horní lišty, tedy takzvaného BMW Panoramic Vision, dále centrálního displeje a multifunkčních tlačítek na volantu. Možnosti obsluhy doplňuje hlasové ovládání s digitálním asistentem.

Poskytované informace se na zmíněné liště promítají v ideální výšce do zorného pole řidiče a poprvé také přes celou šířku čelního skla.

V nové generaci rozhraní iDrive mohou s informacemi pracovat jak řidič, tak spolujezdec na předním sedadle. Řidič může požadovaný obsah z centrálního displeje jednoduchým gestem přesunout na panoramatickou část pod sklem.

Na světlé palubní desce je umístěn volant, který je nahoře a dole zploštělý, nese také centrální displej s matrixovým podsvícením a tvarem rovnoběžníku. Na středové konzole je připraven prostor pro nabíjení telefonu a skleněná páčka voliče směru jízdy.

Přední sedadla jsou k podlaze připevněna jediným držákem, takže vzniká další prostor pro nohy cestujících na zadních samostatných sedadlech. Interiér postrádá ozdobné chromované a kožené prvky, což je novým designovým přístupem s ekologickým podkresem.

Hnací ústrojí eDrive šesté generace kromě elektromotorů s vyšší účinností přinese i nově vyvinuté cylindrické články baterie, které podle automobilky vykazují o více než 20 procent vyšší energetickou hustotu než dosud používané prizmatické články. Zkrátí se navíc doba nabíjení až o 30 procent a také se má až o 30 procent prodloužit dojezd. V důsledku všech těchto řešení se celková účinnost vozu zvýší až o 25 procent, informuje automobilka.

BMW uvádí, že modely Neue Klasse se začnou vyrábět v nové, ekologicky navržené továrně v maďarském Debrecínu od roku 2025.

Odolá střelbě i výbušninám. BMW ukazuje novou řadu 7 v pancéřované verzi

AutoMoto

BMW otevřelo u Sokolova své největší testovací centrum na světě

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám