Článek
„Neue Klasse již v roce 2025 přinese na silnice mobilitu příštího desetiletí a povede BMW do nové éry,“ říká o novince šéf BMW Oliver Zipse.
Exteriér představené studie ukazuje designové prvky, které budou definovat jednotlivé modely budoucí řady. Samotný designový styl se vyznačuje čistotou a elegancí, od které se některé modely značky aktuálně spíše odklánějí.
Nová, čistě elektrická platforma má otevřít nové možnosti i pro návrh interiéru. „Design Neue Klasse se nese v typickém duchu BMW a je tak progresivní, že to vypadá, jako bychom přeskočili jednu celou modelovou generaci,“ vysvětluje Adrian van Hooydonk, šéfdesignér BMW.
Analogové ovládací prvky byly v konceptu omezeny na minimum. Interakce člověka s vozem probíhá prostřednictvím horní lišty, tedy takzvaného BMW Panoramic Vision, dále centrálního displeje a multifunkčních tlačítek na volantu. Možnosti obsluhy doplňuje hlasové ovládání s digitálním asistentem.
Poskytované informace se na zmíněné liště promítají v ideální výšce do zorného pole řidiče a poprvé také přes celou šířku čelního skla.
V nové generaci rozhraní iDrive mohou s informacemi pracovat jak řidič, tak spolujezdec na předním sedadle. Řidič může požadovaný obsah z centrálního displeje jednoduchým gestem přesunout na panoramatickou část pod sklem.
Na světlé palubní desce je umístěn volant, který je nahoře a dole zploštělý, nese také centrální displej s matrixovým podsvícením a tvarem rovnoběžníku. Na středové konzole je připraven prostor pro nabíjení telefonu a skleněná páčka voliče směru jízdy.
Přední sedadla jsou k podlaze připevněna jediným držákem, takže vzniká další prostor pro nohy cestujících na zadních samostatných sedadlech. Interiér postrádá ozdobné chromované a kožené prvky, což je novým designovým přístupem s ekologickým podkresem.
Hnací ústrojí eDrive šesté generace kromě elektromotorů s vyšší účinností přinese i nově vyvinuté cylindrické články baterie, které podle automobilky vykazují o více než 20 procent vyšší energetickou hustotu než dosud používané prizmatické články. Zkrátí se navíc doba nabíjení až o 30 procent a také se má až o 30 procent prodloužit dojezd. V důsledku všech těchto řešení se celková účinnost vozu zvýší až o 25 procent, informuje automobilka.
BMW uvádí, že modely Neue Klasse se začnou vyrábět v nové, ekologicky navržené továrně v maďarském Debrecínu od roku 2025.