Článek
Při emotivním projevu minulý týden na akci na oslavu nejnovějších výrobních milníků automobilky představil zakladatel a předseda značky BYD Wang Čchuan-fu video o možné bližší spolupráci dvanácti velkých čínských výrobců automobilů, včetně značek FAW Group, Xpeng, Nio či Li Auto.
„Naše příběhy se od sebe liší, ale sdílejí stejný směr. Neexistuje žádný rozdíl mezi ‚ty‘ a ‚já‘,“ uvedl a navázal výzvou, aby společně zbořili staré legendy automobilového průmyslu a upevnili místo svých značek na globálním automobilovém trhu.
„Věřím, že nastal čas pro čínské značky, 1,4 miliardy Číňanů chce vidět, jak se čínská značka stává globální,“ uvedl.
Osmiletá čínská automobilka chce v příštím roce předstihnout německou prémiovou trojici
Podle agentury Reuters řada automobilek na video reagovala pozitivně. Generální ředitel značky Nio William Li na síti Weibo uvedl: „Jsem hrdý na čínský automobilový průmysl! Měli bychom se poučit z úspěchu BYD.“
„Salute to BYD! Držme palce každému účastníkovi nové energetické éry!“ uvedl generální ředitel společnosti Li Auto, Li Siang.
Generální ředitel Great Wall Motor, Wang Jüan-li, však na výzvu již tak pozitivně nereagoval a sdílel na Weibu úryvek napsaný editorem z webu China’s Auto Business Review.
„Jak mohou být čínští výrobci automobilů v tak kritické chvíli spolu. Pokud mluvíme pouze o tom, že jsme spolu, ale v našich srdcích si ponecháme hořkost, bylo by lepší se nejprve utkat,“ napsal.
Výzva společnosti BYD coby nejbližšího rivala Tesly v celosvětovém závodu prodejů elektrických vozidel zdůraznila, jak se čínské automobilky ženou za růstem v zahraničí.
Ve velkém počtu vedou zběsilou cenovou válku, kterou zahájila Tesla v lednu a která nevykazuje žádné známky uvolňování. Všechny si také konkurují na stejných globálních trzích, kde čelí opatrnosti spotřebitelů a někdy i regulačním překážkám.