Článek
Na českém automobilovém trhu se letos odehrávají dva podobné příběhy. Poté, co se značka DS zcela odtrhla od Citroënu, vytvořila samostatnou značku v rámci skupiny PSA a v Česku byl konečně otevřen i první samostatný autosalon, je tomu podobně i u značky Cupra.
První takovýmto odděleným modelem je Cupra Ateca, vycházející ze stejnojmenného Seatu. Má však dvoulitrový přeplňovaný motor o výkonu 300 koňských sil, brzdy Brembo, upravený podvozek a pohon všech kol. Se základní cenou 1 199 900 korun zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,2 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 247 km/h.
Podobnou kúru dostane i příští Leon. Ten dosavadní, který si již odkroutí poslední rok na trhu, už přebrandovaný nebude. Zatím tedy jediný model bude nabízen nejen v Praze, ale od února také v Brně a Plzni. Vždy půjde o součást showroomu Seat, kde bude k dispozici speciální stánek se speciálním prodejcem a motivy dřeva či černé a měděné barvy.