Článek
Když jsme v létě testovali Mercedes-AMG GLA 45, čtyřválec pod jeho kapotou měl 381 koní - nejvíce, co bylo možné v České republice dostat, pokud byste trvali na čtyřech válcích. [celá zpráva]
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/xWqBVFP.jpeg?fl=cro,0,1,1278,718%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Mercedes-AMG GLA 45 jsme testovali vloni v létě.
Třída GLA sdílela tento motor s minulou generací Mercedesu-AMG A 45. Ta samozřejmě bude existovat i v nové generaci „áčka”, představené zkraje loňského roku. A těšit se mohou fanoušci i na variantu s přídomkem S, která bude mít 421 koní - alespoň podle webu německé pojišťovny HUK24, u které si už můžete tohle auto pojistit.
Na výběr je u třídy A několik velmi silných verzí i s daty výroby, takže se pravděpodobně nejedná o chybu v databázi. Vidíme tam 381k variantu, vyráběnou od roku 2015, a pak AMG A 45 o 387 koních a AMG A 45 S o 421 koních.
Výkon mezi litrovými čtyřválci vede
Ve všech případech má motor objem 1991 ccm, což znamená litrový výkon 194,4 koně pro nové AMG A 45, resp. úctyhodných 211,5 koně pro AMG A 45 S. Pravděpodobně se tudíž můžeme těšit na litrově nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na světě.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_I/ePYBVWV.jpeg?fl=cro,0,1,1278,718%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Takhle vypadá dvoulitrový čtyřválec Mercedesu-AMG GLA 45, který byl před půl rokem nejsilnější na českém trhu se 191,4 koňmi na litr a 381 koňmi celkově.
Víc než 200 koní na litr dosud bylo doménou tuningové scény, snad s výjimkou někdejšího Lanceru Evo X FQ-440, který ale byl de facto také tuningem a byl vyhrazen Velké Británii, či malosériových výrobců jako např. Koenigsegg (ten ale staví na pětilitrovém osmiválci).
Potvrzení od automobilky Mercedes-Benz zatím samozřejmě není na světě. V říjnu loňského roku ovšem šéf divize AMG uvedl, že nové AMG A 45 bude mít více než čtyři stovky koní.