Článek
Základem pro motor v Shelby Mustangu GT500 je atmosférický osmiválec Voodoo o objemu 5,2 litru, který pracuje ve verzi GT350 a dává tam 392 kW (533 koní) a 582 N.m. Pro GT500 byl samozřejmě přepracován.
To hlavní je nahoře – přibyl obří kompresor, který z motoru doluje výkon 576 kW (771 koní) a točivý moment 847 N.m. Jak vidíte, původní sliby „modrého oválu“, že nabídne výkon přes 700 koní, se splnily.
Podle webu CJPonyParts a webu magazínu Automobile také dostal novou klikovou hřídel - nikoliv plochou, jako má 5,2 Voodoo V8, nýbrž běžnější křížovou, jako má např. 5,0 Coyote V8 v Mustangu GT. A podle Fordu je to nejsilnější osmiválec v historii automobilky a také litrově nejvýkonnější kompresorový osmiválec v současné produkci na celém světě.
Jak se to projevilo na dynamických vlastnostech auta? Zrychlení z 0 na 100 km/h zatím neznáme. Ford uvedl, že čtvrtmíli z klidu dá auto za 11 sekund a maximální rychlost je 180 mph, což je asi 290 km/h.
O motoru víme navíc i to, že bude mít velmi vybroušený zvuk. Ve výfuku bude totiž systém, který nabídne čtyři různé druhy tónů od tichého pro město až po závodní ryk. Vše půjde ovládat z přístrojové desky.
GT500 ale nebude jen o motoru. Kupříkladu se také výrazně změní aerodynamika. K motoru a chladiči půjde díky novým aerodynamickým prvkům o 50 % víc chladicího vzduchu. Zadní křídlo pak nabídne přítlak až 227 kg při maximální rychlosti. Cena vozu, který přijde v roce 2020 na trh, zatím nebyla oznámena.