Článek
V letech 2018 a 2019 představil Aston Martin nové koncepty, které měly předznamenávat návrat značky Lagonda. Tu chtěl oživit minulý šéf automobilky Andy Palmer, který věřil, že luxusnější značka by mohla oslovit podnikatele z technologických oborů, kteří dnes preferují vozy Tesla namísto prémiových automobilů jako Bentley či Rolls-Royce.
Po roce 2020, kdy Palmer z pozice šéfa automobilky Aston Martin odešel, se však o návratu značky Lagonda přestalo mluvit. Vysvětlení v rozhovoru pro Autocar přinesl Lawrence Stroll, současný šéf značky, podle jehož slov jsou myšlenky na oživení projektu naprosto mrtvé.
„Domníváme se, že v našich sportovních vozech a SUV je dostatek luxusu, takže neuvažujeme o uvedení méně výkonného, luxusnějšího vozu,“ uvedl Stroll v rozhovoru. Vysokou úroveň luxusu a personalizace každého automobilu navíc nyní zajišťuje divize Q, která vytváří jedinečné vozy.
Finance určené původně na projekt Lagonda automobilka zřejmě využila na vývoj SUV modelu DBX a hypersportu Lagonda. Konec projektu luxusní a technologicky sofistikované značky elektromobilů ale neznamená, že Aston Martin elektromobil nechystá vůbec.
První čistě elektrický model značky by měl být uveden v roce 2026, tedy s dvouletým zpožděním oproti původním plánům. Značka tak možná zohlednila vývoj na trhu, kdy poptávka po elektrických vozech ochladla.
První čistě elektrický model značky Aston Martin by pak mohl dostat podobu zvýšeného GT, možná SUV na úrovni modelu DBX, které bude poháněno čtyřmi elektromotory.