Hlavní obsah

Značka DS oslavuje deset let samostatnosti retrofuturistickým konceptem

Značka DS Automobiles oslavuje deset let své samostatné existence futuristickým konceptem, který připomíná ikonické kupé vyráběné v sedmdesátých letech minulého století.

Foto: Stellantis

Koncept SM Tribute

Článek

Označení DS se v minulosti objevovalo v rámci modelové nabídky značky Citroën a zdobilo prémiové reprezentativní vozy. V roce 2009 se označení DS vrátilo na scénu, ovšem nově jako prémiová podznačka francouzské automobilky. V roce 2014 se pak zcela osamostatnila pod oficiálním názvem DS Automobiles.

Značka si tak letos připomíná 10 let od chvíle, kdy se postavila na vlastní nohy. A jak už bývá při podobných příležitostech obvyklé, rozhodla se na oslavu vytvořit speciální koncept, který se vrací zpátky do minulosti. Konkrétně do sedmdesátých let.

V roce 1970 totiž automobilka Citroën představila na svou dobu až radikální kupé Citroën SM, které bylo vyráběno až do roku 1975. Nový koncept SM Tribute pak na klasické kupé navazuje a představuje jeho další vývoj v současné době.

Automobilka DS uvedla piknikovou sadu v ceně ojetého auta

AutoMoto

Koncept má velmi nízkou siluetu, protáhlou kapotu, výraznou příď s originálním světelným podpisem, čisté boční linie a výrazný C-sloupek. Designéři si navíc hezky vyhráli se zlato-černou barevnou kombinací, která pomáhá zvýraznit originální designová řešení.

Tím asi nejvýraznějším je pak částečné zakrytí zadních kol, což je odkaz na historický vůz, který měl zadní kola zcela zakrytá. Zajímavým detailem je také protažení linky koncových světel až do bočních krytů kol, která mají velikost 22 palců.

Inspirace sedmdesátými lety je patrná i v kabině, zejména na tvarování sedadel. V jednoduché palubní desce ale vidíme velký digitální přístrojový štít, infotainment je pak řešen formou prohnuté obrazovky ve středovém tunelu. Zajímavá je i koncepce hranatého volantu a čistě dotykového ovládání.

Zatímco původní Citroën SM používal 2,7litrový motor V6 z Maserati, nový koncept by byl pravděpodobně elektrický, ačkoliv sama automobilka se o pohonu nezmiňuje. Ostatně není ani důvod, koncept SM Tribute je evidentně pouze digitální a s jeho výrobou se nepočítá. Nakonec ani vozy kupé se dnes netěší takové popularitě jako v minulosti.

Rozhodně se však jedná o zajímavé designové cvičení, přičemž některé prvky by se v budoucnu mohly dostat do produkčních automobilů.

Budoucnost značky by přitom konečně mohla být zajímavá, neboť nový čistě elektrický vlajkový model by se měl opět inspirovat u původního a dnes již ikonického Citroënu DS z padesátých let.

DS začne prodávat Macronovo obrněné SUV

AutoMoto

Stellantis hlásí výrazný propad zisků, některé značky mohou skončit

AutoMoto

Výběr článků

Načítám