Článek
Řada 3 od BMW je jedním z posledních vozů střední třídy, do kterého si lze pořídit i sametové šestiválce. Ovšem prodejní čísla tvoří méně výkonné verze, které od jara letošního roku doplňují nabídku.
Autem roku 2020 v ČR je BMW řady 3

Trojka už má svůj zážehový základ. Tvoří jej verze 18i jako v minulé generaci, ovšem tříválcovou patnáctistovku nahrazuje inovovaný čtyřválcový dvoulitr o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Pracuje s osmistupňovým automatem.
Dvoulitrový diesel má pomocníka
Populární dieselovou variantu 320d už jste v současné generaci pořídili, ovšem od jara letošního roku přichází s mild hybridním ústrojí. Podobně jako u větší řady 5. Podobnou změnu ve stejném období podstoupí i příbuzná SUV - X3 a X4.
Test BMW 320d xDrive: Podvozek i spotřeba na výbornou, ale něco to kazí

Navíc oproti dosavadnímu ústrojí zde najdete 48voltový startér generátor pro rekuperaci či pomoc při startu a akceleraci. V páru s dodatečnou baterií to znamená o 8 kW (11 koní) vyšší výkon a nižší spotřebu. Kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km. Motor se při deceleraci vypíná už od 15 km/h a v rámci plachtění se umí vypnout až do 160 km/h.

BMW 320d xDrive G20