Článek
Design legendární třídy G, ovšem jiná technika a elektrický pohon – tak by mělo vypadat „géčko“ v menším provedení. Bude to třetí verze rodiny třídy G a přijde po velkém elektrickém EQG, pravděpodobně v roce 2026, píše britský web Autocar s odkazem na Markuse Schäfera, technického ředitele automobilky Mercedes-Benz.
Vzhled vozu má silně čerpat z „ikonické DNA“ existující třídy G, řekl Gorden Wagener, šéfdesignér automobilky. „Bude mít svůj vlastní charakter, ale bude to G,“ nechal se slyšet. G je v dnešní době v podstatě divizí Mercedesu-Benz, podobně jako AMG nebo Maybach.
Technickým základem nemá být platforma MMA, kterou použijí jiné malé vozy značky v blízké budoucnosti. Vůz totiž podle Schäfera potřebuje dobré schopnosti v terénu, takže v jeho technice budou prvky z větších mercedesů s pohonem zadních kol. Základ nebude stejný ani s modelem EQG, neboť ten bude stát na přepracovaném žebřinovém rámu konvenční třídy G.
Pravděpodobná je 800V architektura pohonného ústrojí, což znamená nižší hmotnost a rychlejší nabíjení oproti levnější čtyřsetvoltové. Baterie by mohla mít kapacitu ve vyšších desítkách kilowatthodin, uzavírají Britové.