Článek
Je spousta lidí, pro které je Chevrolet Camaro autem snů. Verze ZL1 pak už je snem jen hodně divokým. S tímhle paketem LE1 ale už jde o sen asi jen vánoční. Vždyť auto dostalo opravdu parádní úpravy, a to především na podvozku.
Hlavní devizou je totiž pružení. Vpředu je totiž vybaven tlumiči Multimatic DSSV (Dynamic Suspension Spool Valve), které mohou měnit nejen výšku a tvrdost pružení, ale také geometrii. Tedy něco, co dokážou jen závodní speciály. Vzadu je pak stabilizátor stavitelný ve třech směrech.
Vše se skrývá za devatenáctipalcovými koly s pneumatikami Goodyear Eagle F1 Supercar 3R. Ráfky jsou sice proti standardním o palec menší, ale zato jsou o 1,5 kg lehčí. Když jsme u toho snižování hmotnosti, sluší se říct, že auto je lehčí o 27 kg, a to třeba díky zrušení sklápění zadních sedadel nebo tenčímu zadnímu sklu.
Motor je samozřejmě brutální osmiválec LT4 o objemu 6,2 litru s výkonem 485 kW (650 koní). Točivý moment je úžasných 881 Nm. Zajímavé je, že paket 1LE se dodává pouze do verze s manuální převodovkou a ne k té standardní desetistupňové automatické.
Samozřejmě že nové jsou i některé prvky na karoserii. Jsou to především winglety a spodní lízátko na předním nárazníku nebo nové zadní křídlo. Vše samozřejmě provedeno v uhlíkovém kompozitu.
Zajímavé jsou i dynamické vlastnosti auta. Maximální rychlost je 321 km/h a díky tak extrémnímu točivému momentu se nemůžeme divit, že z klidu na stovku zrychlí za 3,5 sekundy.
Cena paketu LE1 je celkem příjemných 7500 dolarů (178 500 Kč). Ale je pravda, že to musíte přičíst k částce 69 995 dolarů (asi 1,7 miliónu korun) za Chevrolet Camaro ZL1.