Hlavní obsah

Zkušeně do terénu s Volkswagenem Amarok

Jsou určité věci, které byste na správném teréňáku měli mít. Minimálně pořádná kola, která vám udrží pneumatiku na místě za všech podmínek. Podívejte se třeba na tento VW Amarok od Delta 4x4.

Foto: Delta 4x4

Volkswagen Amarok Hutch 2 Delta 4x4

Článek

Někdo si myslí, že v písku nebo v blátě vykouzlí ze svého SUV velkého teréňáka, když mu podhustí pneumatiky. Jenže pak párkrát zabere a… Pneumatika spadne z ráfku a on musí potupně volat traktoristu z vedlejší vesnice.

Jak to tedy dělají ti, kteří jezdí v dunách nebo na jiném měkkém terénu s podhuštěnými pneumatikami? Samozřejmě že zkušeně mají nasazené beadlocky, tedy jakési prstence na ráfcích, které drží patky pneumatik na svém místě. Někdy to vypadá trochu humpolácky a dost to zvyšuje neodpružené hmoty, ale není to pravidlem.

Podívejte se třeba na kola tohoto Volkswagenu Amarok, který má v nabídce tuningová firma Delta 4x4. Jejich beadlocky byste ani nepoznali, kdyby mezi paprsky kol nebyla taková hromada šroubů. Přesto fungují a navíc kola v sobě mají expanzní kroužky, které ještě více zatěsňují patky pneumatik k ráfkům a při defektu nechají auto nouzově dojet tam, kde je možné pneumatiku vyměnit.

Foto: Delta 4x4

Volkswagen Amarok Hutch 2 Delta 4x4

Jihoněmecká firma nabízí tato kola v rozměru 8.5x17 s tím, že je možné je osadit hned několika druhy pneumatik: BF Goodrich 265/65 R17, Toyo Open Country 285/75 R17 (na obrázku v článku) nebo ultimativními Moncter Truck od Mikey Thompson 315/70 R17 (na titulní fotce).

A když si budete chtít něco takového nasadit na svého amaroka, kolik to bude stát? Úprava s pneumatikami BF Goodrich a s malým vizuálním paketem vyjde na 3400 eur (91 800 Kč), větší Toyo s přizvednutím o 40 mm vyjde ještě o 1800 euro víc (48 600 Kč). Ohromné Mikey Thompson pak jsou doplněny o zvednutý podvozek Bilstein o 140 mm. Tady je ale cena už 14 000 euro (378 000 Kč).

Související témata:

Výběr článků

Načítám