Hlavní obsah

Zkoumání prozkoumaného: Ťok oznámil výsledky emisních testů

Novinky, ČTK, maž
Aktualizováno

Nové dieselové vozy koncernu Volkswagen plní podle nezávislého testu pro ministerstvo dopravy emisní normy, pro které byly homologované. Testem, který ministerstvo zadalo kvůli skandálu VW kolem falšování emisí, prošel nový VW Golf i Škoda Superb homologované pro aktuální normu Euro 6.

Foto: Wolfgang Rattay, Reuters

Naftový motor

Článek

Vzhledem k tomu, že během úterní zkoušky obě auta absolvovala homologační test NEDC (New European Driving Cycle) 93/116/ECE, nemohlo Ministerstvo dopravy ani zjistit nic jiného, než co přinesla prvotní homologace obou vozů, kterou musí zajistit každý výrobce u nově prodávaného modelu.

Zkušebna testovala Škodu Superb třetí generace s motorem 2,0 TDI a VW Golf sedmé generace s naftovým motorem 1,6 TDI. Testování provedla zkušebna TÜV SÜD v Roztokách u Prahy. Ministerstvo by v budoucnu mohlo namátkově otestovat i vozy jiných značek. Ministr Ťok navíc hodlá „v horizontu týdnů” začít zkoumat spotřebu paliva v reálném provozu.

O tom, že spotřeba udáváná výrobcem automobilu neodpovídá realitě, se mezi odborníky mluví již roky, a ví to i Evropská komise. [celá zpráva]

V Česku 148 tisíc aut s „cinknutými” motory

V Česku se prodalo kolem 148 tisíc aut koncernu VW vybavených dieselovými motory, které umožňují obcházení emisních měření. Z toho je 101 tisíc škodovek, 38 tisíc osobních i užitkových volkswagenů, asi sedm tisíc vozů Audi a 1 800 automobilů Seat.

Ministerstvo plánovalo provést nezávislé měření jednoho nového typu plnícího současnou normu Euro 6, i vozidla s problematickým motorem (plnícím Euro 5) s podvodným softwarem a po jeho opravě.

Obcházení emisních zkoušek bylo umožněno tím, že software řídící jednotky uvedených motorů je schopný rozpoznat, kdy se vozidlo nachází na homologačním měření emisí a přepne jej do speciálního režimu, při kterém produkuje nižší objem škodlivin.

Související články

Výběr článků

Načítám