Článek
Značce Alfa Romeo se dostává obrovské pozornosti v médiích, protože nabízí velmi lákavá auta pro řidičské nadšence i lidi, kteří prostě chtějí něco jiného než německou konfekci. Koncern FCA do Alfy investuje masivně i co se autosalonů týče - letos ve švýcarské Ženevě byl odhalen velmi zajímavý koncept Tonale.
Přesto Alfa v Evropské unii prodává méně aut než značka, kterou se koncern FCA rozhodl přestat udržovat na životě už před několika lety - Lancia. Za první půlrok letoška si zákazníky našlo 34 700 lancií, ale všech Alf Romeo dohromady se prodalo jen 27 702.
Je nutno dodat, že Alfa Romeo podle Evropské asociace výrobců automobilů zaznamenala letos oproti loňskému roku 41,6% pokles prodejů, ale Lancia od roku 2014 prodává jediný model Ypsilon a působí na jediném, domácím, italském trhu. A i tak oproti loňskému roku její prodeje narostly o víc než čtvrtinu.
Když se objevily zprávy o konci značky, hovořilo se o doprodeji ypsilonu, ale stále si ho v Itálii můžete objednat nový, po víc než pěti letech od onoho rozhodnutí. V současnosti mu přitom je osm let; stojí na základě Fiatu Panda, který je ve své současné, třetí generaci stejně starý.
Rozhodnutí ukončit život Lancie bylo mnohými kritizováno, ale mateřská automobilka Fiat podepsala Lancii rozsudek smrti už před mnoha lety, kdy se rozhodla začít se věnovat luxusním autům a zapomenout na své dědictví z rallye.