Článek
Nejdůležitější evropský autosalon, konaný každoročně v březnu ve švýcarské Ženevě, byl letos kvůli koronaviru zrušen a ani o příští rok neměly automobilky zájem. Podle britského webu Autocar se však Ženeva 2021 konat má – ve změněném formátu.
Autosalon má být třídenní, nikoliv patnáctidenní a nemá na něj mít přístup veřejnost – pouze novináři. Místo konání, výstaviště Palexpo u ženevského letiště má zůstat zachováno, ale tiskové konference mají probíhat online a i na výstavní ploše se mají míchat fyzické a virtuální prvky.
Koronavirus versus ženevské výstaviště: Autosalon byl před zákazem téměř připraven
„Tato doba přechodu nám připravila příležitost, jak proměnit naši profesi, posunout naše akce a vytvořit nové platformy, jak spojovat lidi osobně i virtuálně,“ stojí podle webu Automotive News Europe v promoční brožurce vydané výstavištěm Palexpo.
Ženeva 2019: Ty největší zajímavosti a podivnosti
Nadace GIMS, která autosalon do roku 2019 pořádala, už podle Britů nabídla účast automobilkám, a to od 150 tisíc franků (3,8 milionu korun) za základní balíček, který obsahuje stánek s prostorem pro jedno auto, jednu LED TV stěnu a deset novinářů.
Ženeva 2019: Ruský Aurus Senat zblízka nenadchne
Automobilky můžou zvolit i další možnosti; ta nejdražší stojí 750 tisíc franků (18,8 milionu korun) a na stánek se vejdou čtyři auta a 100 novinářů. Prozatím nejsou dostupné informace, zda nějaká automobilka už svou účast potvrdila, zájem o ročník 2021 ve standardním formátu ze strany automobilek nebyl.
Další otázkou je, zda místní úřady autosalon povolí. Zatímco s událostmi pod otevřeným nebem nebývá problém, alespoň za (formálního) dodržení bezpečnostních pravidel, autosalon se koná v uzavřené hale. Ta sice má strop vysoký mnoho metrů, ale pořád to je uzavřený prostor.