Článek
Je jasné, že i Volkswagen umí sexy auta. Kdo tomu nevěřil, ten to teď ví jistě. Dynamická karoserie čtyřdveřového kupé (firma jej tituluje jako fastback) je dlouhá (4862 mm), což je dokonce o 94 mm delší než klasický Volkswagen Passat. Přitom je ale o 28 mm nižší (1427 mm) a o 40 mm širší (1871 mm). I proto je auto tak elegantní – je dlouhé, široké a nízké. Navíc má auto novou přední masku a diodové světlomety, které jsou jasným znakem tohoto vozu.
Interiér je také velmi pěkný, i když tady už trochu prohrává svou typizací. Krásné horizontální mřížování přístrojové desky nabourává standardní střední část s klimatizací, řadicí pákou apod. Navigace na první pohled vypadá tradičně, ale tlačítka jsou dotyková, nikoliv mechanická. Ostatně výbava auta má být opravdu na úrovni. Už ta základní výbava má mít tempomat, elektricky stavitelná sedadla, kůží obšitý volant apod.
Pod kapotou se objeví nová zážehová patnáctistovka s výkonem 110 kW (148 koní). Nad ní pak bude dvoulitr se 140 nebo 206 kW (188 nebo 276 koní). Diesel bude pouze dvoulitr, ale zato s trojitou výkonovou škálou – 110, 140 a 176 kW (148, 188 a 236 koní). Samozřejmě že v nabídce bude jak pohon předních kol, tak i 4Motion.
Pro české chalupáře tohle auto není, ale i tak nabízí velmi úctyhodný zavazadelník, který v základním uspořádání má 536 litrů, po sklopení sedadel pak 1557 litrů.
Auto se začne prodávat v červenci tohoto roku. Ceny zatím neznáme. Víme, že se bude vyrábět v Emdenu, kde je zatím volná kapacita kvůli malému zájmu o klasický Volkswagen Passat.