Článek
Zatímco na fotkách vypadá Polestar 2 trochu jako budoucí generace Dacie Logan, ve skutečnosti je to úplně jinak – vůz je podstatně větší a má elegance na rozdávání. Poněkud překvapivá je také výška podvozku, která odpovídá spíš crossoveru.
Díky ní se ale do auta velmi příjemně nastupuje. Když jsem se konečně uvelebil na zadní sedačce - Polestar je totiž v nekonečném obležení novinářů - zjistil jsem, že tu je dost místa na nohy, ale už nikoliv na hlavu – s výškou 184 cm se hlavou dotýkám stropnice.

Naživo je mnohem větší, než na fotkách, ale uvnitř zas tolik prostoru není.
Hned poté mě zaujal materiál, kterým jsou potaženy sedačky. Jmenuje se Weave Tech a inspirací pro něj byly neoprenové obleky, takže by měl být odolný a omyvatelný – ideální, máte-li malé děti.

Potah sedaček i volantu je zajímavý po technické stránce, ale na omak nic moc.
Jenže má dvě nevýhody – sedačky jím potažené nemohou být ventilované, a hlavně, na omak působí jako pogumovaná látka. Co víc, auto s touhle variantou interiéru má stejný materiál i na volantu a hlavici voliče převodovky.
„Je kompletně bez kůže, kompletně veganské,“ poněkud razantně odpovídá na můj dotaz jedna z hostesek. A dodává, že k mání je i čalounění kůží Nappa, a to i pro volant a volič převodovky. To už umožňuje i ventilování sedaček.

Uvnitř to je takové modernější Volvo.
V kabině nabývám dojmu, že sedím v příbuzném Volvu, ovšem podstatně modernějším. Velký displej uprostřed nepůsobí nepatřičně a systém v něm je založen na operačním systému Android. To má výhodu, že obsahuje i Google Assistant. Této „virtuální sekretářce“ můžete položit například otázku, co máte na dnešek v diáři, a ona vám to vyjmenuje.
Za zmínku stojí také fakt, že vůz nemá žádné startovací tlačítko. Když nastoupíte, auto rozpozná přístupový modul nebo spárovaný telefon – ano, nový Polestar jde odemknout smartphonem – a také zadnici v sedačce řidiče. A když v tu chvíli šlápnete na brzdu a zařadíte Drive, můžete vyrazit.