Článek
Jelikož se v Evropě dobře prodává Nissan Leaf, tak sem nechtěl Nissan pouštět ještě hybridní pohon e-Power. Ten přitom už skoro tři roky nabízí v modelu Note v Japonsku. My měli poprvé možnost vidět e-Power až tady na výstavě v Ženevě, a to ještě jen v konceptu IMQ. Sériového nasazení se dočká stále dost nepochopitelně až v roce 2022.
Nissan tento hybrid pojal jako elektromobil, který má v sobě zabudovaný „range extender“ jako třeba Chevrolet Volt či Opel Ampera. Ano, e-Power je čistě elektrický pohon, kde spalovací motor jen vyrábí elektřinu a dobíjí tak akumulátory.
Motor pracuje v pořádně těžkém režimu. Akumulátor Li-On má totiž kapacitu pouhých 1,5 kWh a spalovací motor tak jede vlastně neustále. Ale protože malý patnáctistovkový motor s přeplňováním jede v ustálených otáčkách bez výkonových špiček, rozjezdů apod., je spotřeba opravdu minimální.
IMQ – zajímavá budoucnost
Ale pojďme k ostře řezanému konceptu IMQ. Je to 4,6 m dlouhé SUV. Na dvaadvacetipalcových kolech stojí přímo sochařské dílo japonských mistrů. Na koncept moc povedená karoserie se sice asi nedostane přímo do výroby, ale Nissan se netají tím, že budoucnost jeho aut se postupně přizpůsobí podobnému designu.
Uvnitř má auto displej o délce 840 mm, který funguje podobně jako mobil. Zobrazují se na něm všechny důležité zprávy. Menší obrazovka nad ní pak je jakýmsi osobním asistentem.
Pod kapotou je právě e-Power, který kombinuje spalovací motor a dvojici elektromotorů o každé nápravy. Celkový výkon je 250 kW a točivý moment zase 700 N.m.