Článek
Bruno Sacco, narozený 12. listopadu 1933 v Itálii, se nadchl pro svět designu automobilů ve svých 17 letech, kdy navštívil turínský autosalon. V roce 1952 začal studovat na Polytechnické univerzitě v Turíně a od roku 1955 čerpal první zkušenosti ve slavné karosárně Carozzeria Ghia Spa v Turíně.
Roku 1958 byl najat automobilkou Mercedes-Benz, kde začal pracovat na vývoji karoserií. Později povýšil na pozici šéfa oddělení designu karoserií a vývoje konceptů. Během tohoto období vznikly v automobilce modely jako Mercedes-Benz 600 (W100) nebo 230 SL Pagoda (W113). Podílel se také na vývoji různých konceptů, jako byl sporťák C 111 s rotačním motorem a racčími dveřmi.
V roce 1975 byl Sacco povýšen na šéfinženýra a šéfa stylistického oddělení. Prvním vozem, za který nesl odpovědnost, byl Mercedes W123 v karosářském provedení kombi, vůbec první kombík značky. Podílel se také na návrhu elegantní třídy S série W126, včetně odvozeného dvoudveřového modelu Coupé. Na tyto vozy byl pak mimořádně hrdý.
Karosárna Saoutchik vstává z mrtvých okázalou úpravou Mercedesu SL

Je na vás Mercedes třídy G málo retro? Polský úpravce nabízí řešení

„Modelová řada 126 ve všech designových podobách je to nejlepší, co jsem pro Mercedes-Benz udělal,“ měl svou práci pro značku s odstupem času komentovat Sacco, jak dodává automobilka. Vůz této řady mu dělal společnost i během let, kdy si již užíval důchod.
Během sedmdesátých let se Sacco podílel také na vývoji designu třídy G, později pomáhal s vytvářením modelové řady W201 (předchůdce třídy C) a nechyběl ani u vývoje modelu třídy A. Podílet se měl také na vývoji SUV modelu třídy M nebo prémiového MPV třídy V.
„Mercedes byl můj život“
Posledními vozy, do jejichž vývoje zasahoval, byla třída S modelové řady S220 a třída CL modelové řady C215. Do důchodu odešel koncem března 1999, na značku ale stále nedal dopustit. „Mercedes byl můj život a já si za ním stoprocentně stojím,“ uvedl po dvou desetiletích v důchodu.
Za svou práci se Sacco dočkal mnoha ocenění. V roce 2022 obdržel čestný doktorát z Univerzity v Udine, v roce 2006 se pak stal součástí „Automotive Hall of Fame“ v Michiganu. Bruno Sacco zemřel 19. září v německém městě Sindelfingen ve věku 90 let.
Mercedes zvažuje konec vozů SUV kupé

Mercedes vyvíjí baterie nové generace, dojezd prodlouží až o 80 procent
