Článek
Po upoutávkách a příslibech je tu M3 Touring již v oficiální premiéře. Jedná se o první sériově vyráběné kombi M3. Svým designem samozřejmě příliš nepřekvapí, prvky známé ze sedanu převádí do praktičtější karoserie.
To znamená vertikálně členěné ledvinky, odlišné nárazníky, čtyři výfuky v zádi, 19 a 20palcové disky kol a především rozšířený rozchod kol včetně vyboulených blatníků.
Test BMW M4 s manuální převodovkou: Velké, těžké, ale výborné
Pokud srovnáme M3 Touring s výchozí řadou 3 Touring, rozdíly v rozměrech nejsou zanedbatelné. Je o 85 milimetrů delší (4794 mm), o 76 mm širší (1903 mm) a o čtyři milimetry nižší (1436 mm).
Protože M3 Touring přijíždí v rámci faceliftu celé trojkové řady, adoptuje již také nové uspořádání interiéru s prohnutým displejem a systémem osmé generace. Panel tvoří 12,3palcový informační displej za volantem a středový displej s úhlopříčkou 14,9 palce.
M3 se i jako kombi od běžné „trojky” dále liší samozřejmě materiály uvnitř a sportovními sedadly. Základní objem zavazadelníku činí 500 litrů, po sklopení sedadel 1500 l.
První jízda s novým BMW M3: Civilizovanější neznamená nudnější
Ze dvou výkonnových verzí třílitrového řadového šestiválce, dvou převodovek a pohonu zadních i všech kol u současných M3 a M4 v Mnichově pro kombi vybrali pouze jedinou variantu pohonu.
Touring bude nabízen výhradně ve výkonnější verzi Competition, s osmistupňovou samočinnou převodovkou a s pohonem všech kol. To znamená výkon 375 kW/510 k. Zrychlení na 100 km/h zabere 3,6 sekundy a limitovaným maximem je 250 km/h, volitelně 280 km/h.
Novinka se začne vyrábět letos na podzim, česká cena zatím nebyla zveřejněna.