Článek
Automobily jednoduše netáhly. Byly to spíš souboje softwaru a moment překvapení jednoduše nebyl. Chtělo to organickou část závodu. A tak se v novém závodním roce budou vozy prohánět nejdřív pilotované závodním jezdcem, pak pojedou samy.
Je to kombinace formování veřejného vnímání a povahy samotného závodění, řekl šéf závodů a generální ředitel Lucas di Grassi.
Závody potřebovaly lidskou složku. Konkurence mezi robotickými vozy byla nudná, přestože auta jsou extrémně výkonná. Vždyť mají čtyři elektromotory a výkon 1341 koní, což je hodnota, nad kterou mohou obdivně povzdechnout i jezdci formule 1.
Roborace tak poskytne hardware a logistiku. Závodní týmy najdou jezdce, vytvoří software a zainventují do vedlejších nákladů závodů. První sezonu budou součástí závodů formule E a pojede patrně méně než deset vozů.